طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با دستور رییس جمهوری افتتاح می‌شود

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با دستور رییس جمهوری افتتاح می‌شود

آراز آذربایجان- استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که با همت متخصصان ایرانی ساخته شده، فردا /پنجشنبه/ با دستور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدمهدی شهریاری افزود: این طرح ملی که برای اجرای آن چهارمیلیون و ۱۰۰ هزار یورو هزینه ارزی و ۳۷۹ میلیارد ریال هزینه ریالی صورت گرفته، همزمان با سی و هشتمین هفته اجرای پویش ملی فردا به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: این طرح در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی، بسیار ارزشمند بوده و در مدت کمتر از ۲۴ ماه تکمیل شده است.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه اصلی ترین محصول تولیدی در پتروشیمی ارومیه اسید سولفوریک است، برای تبدیل آن به یک محصول با ارزش دیگر، این طرح را در سال ۱۳۹۷ آغاز کردیم که محصول آن ۴۹ هزار تن سولفات پتاسیم و ۵۰ هزار تن اسید کلریدریک است.
شهریاری ادامه داد: این طرح با توجه به شرایط تحریم ظالمانه و عدم حضور کارشناسان خارجی، به صورت کامل توسط متخصصان داخلی راه‌اندازی شده است.
وی اظهار کرد: شرکت پتروشیمی ارومیه از شرکت های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان “پترول” و هلدینگ خلیج فارس است.
وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد از نیروهای شاغل در این طرح، بومی هستند و زمینه اشتغال خوبی با اجرای آن فراهم شده است.
مجتمع پتروشیمی ارومیه در جاده ارومیه – مهاباد راه اندازی شده و دهها هزار تن اقلام پایین دستی تولید و روانه بازار می‌کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 9