طرح آموزش هنر با محوریت مناطق کمتر توسعه یافته در آذربایجان غربی آغاز شد

طرح آموزش هنر با محوریت مناطق کمتر توسعه یافته در آذربایجان غربی آغاز شد

آرازآذربایجان،معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دومین مرحله طرح سراسری «آموزش هنر برای همه» با هدف گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری و با محوریت مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی در این استان آغاز شد.
علی رمضانی با بیان اینکه با هدف گسترش و فراگیر شدن این طرح، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی منعقد و به تمام ادارات تابعه شهرستانی هر دو دستگاه ابلاغ شده است، افزود: از اولویت‌های این تفاهم‌نامه در قدم اول تحت پوشش قرار دادن مدارس مقطع دوم دبیرستان‌های شبانه روزی مستقر در سطح استان است.
وی اظهار کرد: آنچه به عنوان اهداف مهم این طرح، مطرح است در ۲ بخش کشف و پرورش استعدادهای هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته، مرزی و همچنین توسعه اقتصاد، کسب و کارهای فرهنگی و هنری است که با تمام قدرت اجرا می‌شود.
رمضانی گفت: این طرح در راستای سیاست‌های محرومیت زدایی دولت مردمی و به تبع آن برنامه‌های عدالت محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری و به منظور دسترسی همگان به امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه عدالت محوری از اهداف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اضافه کرد: مرحله اول این طرح از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد که با استقبال فراوان از سوی عموم علاقمندان به رشته‌های فرهنگی و هنری در این استان مواجه گردید و مرحله دوم آن نیز اکنون (دهه دوم آبان) شروع شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 11