۷۶ مرکز و ۳۶ پایگاه امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌غربی در ایام اربعین فعال است

۷۶ مرکز و ۳۶ پایگاه امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌غربی در ایام اربعین فعال است

آرازآذربایجان،معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶ مرکز عملیاتی و پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات این جمعیت در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعال است.
یحیی خلیلی روز شنبه در مرز تمرچین پیرانشهر اظهار کرد: در طرح ملی امداد و نجات این جمعیت با موضوع امداد و نجات سوانح احتمالی در مسیر اربعین حسینی (ع)، ۳۰۰ نیروی عملیاتی در ۵۶ مرکز عملیاتی، ۲۰ مرکز پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات در استان به زائران خدمات ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: این طرح به مدت ۲۳ روز و تا ۱۸ شهریور سال جاری ادامه دارد و امدادگران هلال احمر در همه نقاط تردد زائران اربعین از زمان ورود به آذربایجان‌غربی تا مرز تمرچین پیرانشهر حضور دارند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به تجهیزات هلال احمر در این عملیات اظهار کرد: داوطلبان و نیروهای متخصص هلال احمر به همراه ۸۵ ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودروهای امداد رسان در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم امدادگران بانوان و تیم‌های واکنش سریع با تمامی تجهیزات و لایه‌های ارتباطی لازم آماده ارائه خدمات هستند.
وی با اشاره به امکان دسترسی به ندای ۱۱۲ هلال احمر در استان اظهار کرد: امکان شماره گیری با این شماره حتی با گوشی های بدون سیم‌کارت هم مقدور است و هنگام تماس زائران با این شماره گویا و در صورت نیاز نزدیکترین تیم برای امدادرسانی به محل اعزام می‌شود.
خلیلی افزود: هم اکنون ۶ پایگاه امداد و نجات در پیرانشهر نیز مستقر شدند و علاوه بر این مرکز ارتباطی سیار هم در مرز تمرچین مستقر شده و هر روز ویدیو کنفرانس با سایر مناطق کشور که اعزام زائران از آنها صورت می گیرد، انجام می شود.
مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.
این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.
جمعیت هلال احمر از شمالی‌ترین نقطه مرز استان (ورودی بازرگان) و از مسیر محورهای مواصلاتی تا پایانه تمرچین پیرانشهر با استقرار پست‌های امداد و نجات ثابت و موقت آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


دو + = 5