کاهش دما در آذربایجان‌غربی از امروز آغاز می‌شود

کاهش دما در آذربایجان‌غربی از امروز آغاز می‌شود

آراز آذربایجان– کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی دمای هوای استان از امروز، چهارشنبه به میزان سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می یابد.
مهدی کریمی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پلدشت، گرم‌ترین روز سال را سپری کرد، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای هوا در پلدشت به ۴۳ درجه و در ارومیه به ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید و دمای خنک‌ترین شهر استان اشنویه نیز ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.
وی با اشاره به اینکه افت دما تا روز شنبه در استان پایدار است، اظهار داشت: با ورود امواجی ناپایدار تا روز جمعه هفته جاری در مناطق شمال آذربایجان‌غربی رگبار باران به همراه رعد و برق و برای مناطق مرکزی و جنوبی استان کاهش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.
اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.
آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


3 + سه =