۱۲۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های گردشگری در آذربایجان غربی هزینه شد

۱۲۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های گردشگری در آذربایجان غربی هزینه شد

آرازآذربایجان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد جهت طرح‌های گردشگری در استان برای جذب گردشگر و تسهیل مسیر آنان هزینه شده است.
مرتضی صفری افزود: این اعتبارات هزینه شده برای ۹ پروژه بوده که در دهه فجر امسال در بخش هتل، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر بخش‌های مرتبط با گردشگری در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: به رغم ظرفیت و بسترهای موجود در سطح استان در زمینه اقامتگاه‌ها و خانه‌های بوم‌گردی وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم که ضروری است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: با افتتاح ۹ پروژه جدید برای ۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود و درصدد هستیم با رایزنی و آسان کاری بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از نیازهای جامعه نشاط‌آفرینی در جامعه است، گفت: این کار را می‌توان با برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری و تور گردشگری فراهم کرد و برای ایجاد روحیه نشاط و شادی در جامعه لازم است سالانه حداقل چهار جشنواره گردشگری در شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار شود.
صفری درباره برنامه‌های اولویت دار میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: تعیین تکلیف خانه هدایت، ایجاد خوشه‌بندی صنایع‌دستی، اتمام پروژه مسجد جامع و تله‌کابین ارومیه از جمله اولویت‌های این اداره‌کل هستند.
آذربایجان غربی دارای ۱۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده دار ردیف آثار ملی است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از این آثار بازدید می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

دیدگاه


هشت − 1 =