رئیس‌جمهور در ارومیه:

صنعت توریسم می‌تواند مشکل اشتغال را در کشور حل کند

صنعت توریسم می‌تواند مشکل اشتغال را در کشور حل کند

آرازآذربایجان-رئیس‌جمهور گفت: صنعت توریسم می‌تواند مشکل اشتغال را در کشور حل کند بنابراین دولت مصمم است بسترهای سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری را برای همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری پایان سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی با تبریک اعیاد و میلادهای ماه ربیع الاول و با تشکر از مردم این استان به‌ویژه مردم شهر خوی اظهار داشت: امیدوارم در سفرهای استانی بتوانم به خدمت مردم سایر شهرهای این استان مرزدار برسم.
وی افزود: اتصال ارومیه به شبکه ریلی بسیار اهمیت داشت و باید در ادامه به ترکیه و مرزها نیز متصل شود و به مراکز بار در شهرهای اطراف نیز باید متصل شود.
روحانی گفت: در این سفر طرح‌های خوبی افتتاح شد و قول‌هایی داده شد تا پایان ۹۹ به بهره‌برداری خواهند رسید و دولت تمام تلاشش را برای تحقق آنها انجام خواهد داد.
وی تصریح کرد: بار مسئولیت رسانه‌ها امروز بیشتر است و کنار هم تلاش خواهیم کرد که دشمنان ما را بفهمانیم که نخواهند توانست با فشار و ارعاب مردم ایران را بترسانند بلکه با وحدت و یکپارچگی مسیر رشدمان را ادامه خواهیم داد.
رئیس‌ جمهور گفت: آذربایجان غربی نماد همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب اسلامی و پیروان ادیان آسمانی است.
وی افزود: ظرفیت معادن آذربایجان غربی قابل‌توجه است و چون یک استان مرزی است می‌تواند تولیداتش را به‌سادگی صادر هم بکند، با وزیر جدید صحبت می‌کنیم تا معادن استان به بخش خصوصی واگذار شود تا تحرک بیشتری در اقتصاد و اشتغال استان اتفاق بیفتد و دولت نیز جذب سرمایه بخش خصوصی ایرانی و خارجی را تسهیل خواهد کرد.
روحانی گفت: هم‌اینک ایرانی‌ها برای سرمایه‌گذاری بزرگ در کشور و از جمله آذربایجان غربی اعلام کرده‌اند که مقدمات آن فراهم آورده می‌شود.
وی اظهار داشت: برخی شاخص‌های توسعه در آذربایجان غربی به متوسط کشوری رسیده که یکی از آنها شاخص بهداشت است که این مسیر ادامه خواهد یافت و کنار آن گازرسانی روستایی ادامه می‌یابد و در عرصه گردشگری نیز بودجه اضافه‌تری تخصیص داده می‌شود تا در این بخش هم که بسیار مهم است اتفاقات خوبی بیفتد.
رئیس‌جمهور گفت: اتصال مرکز استان به شبکه ریلی هم سبب خواهد شد تا دیگر شاخص‌های توسعه هم با شتاب بیشتری ارتقا پیدا کنند.
روحانی افزود: اختیارات بیشتری باید به استانداران مرزی داده شود تا متکی به مرکز نباشند و آذربایجان غربی نیز باید بیش از اینها از مزایای مرزی برخوردار باشد و نباید در آن قاچاق صورت گیرد، مشکلات بازارچه‌های مرزی نیز باید برطرف شود و وزارت کشور متولی رسیدگی به این موضوع است و هدف دولت استفاده قانونی و مطلوب مرزنشینان از فرصت‌های مرزی است.
وی گفت: احیای دریاچه ارومیه جزو اهداف دولت یازدهم و دوازدهم بوده و هست و اگر اقدامات دولت نبود این دریاچه الآن وجود نداشت و خشک شده بود و امروز وضعیت آن تثبیت شده و برای احیای آن اقدامات بیشتر انجام شود و دولت آنچه را تصویب کرده اجرا می‌کند هم‌چنان که در قدم اول و در تثبیت آن موفق بوده است.
روحانی اظهار داشت: یکی از جاذبه‌های مهم آذربایجان غربی بحث گردشگری است و می‌تواند سالانه بسیاری از شهروندان کشورهای همسایه را جذب خود کند و دولت گردشگری را اولویت توسعه این استان می‌داند و بر آن تأکید دارد.
وی گفت: دولت توان خود را برای افزایش گردشگر در آذربایجان غربی به‌کار می‌گیرد و دریاچه ارومیه بستر خوبی برای گردشگری است و راه‌آهن هم خواهد توانست جذابیت گردشگری این استان را اضافه کند و احداث جاده مرزی در خوی به قطور نیز می‌تواند به گردشگری آذربایجان غربی کمک کند.
روحانی گفت: صنعت توریسم می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند و صنایع‌دستی را احیا کند بنابراین دولت مصمم به حمایت از این بخش است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


8 − = یک