در ۸ ماهه سال جاری//

۷۶ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در آذربایجان غربی دستگیر شد

۷۶ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در آذربایجان غربی دستگیر شد

آراز آذربایجان– فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی از دستگیری ۷۶ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در ۸ ماهه سال جاری در استان خبر داد.
سرهنگ حسن محمدی گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۷۶ نفر حفار غیر مجاز آثار تاریخی در استان دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۵۰ در صدی داشته است.
وی ادامه داد: در این رابطه ۲۲ فقره پرونده قضایی نیز تشکیل شده که بیشتر آنها مراحل قانونی خود را طی کرده و حکم برای متهمان صادر شده است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: فعال سازی مشارکت های اجتماعی، همکاری و مساعدت های تنگاتنگ عوامل انتظامی و سپاه در اجرای موفقیت آمیز ماموریت های یگان حفاظت حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: امسال با تعامل مدیرکل میراث فرهنگی استان و طی برنامه ریزی های قبلی، سرکشی های منظم از آثار تاریخی صورت گرفته و در مقابسه با مدت مشابه سال قبل روند افزایشی داشته و سرکشی ها به صورت هدفمند انجام می شود.
محمدی همچنین از کشف ۴ مورد دستگاه فلزیاب از سوداگران فرهنگی خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ قلم اشیاء تاریخی نیز در ۸ ماهه اول سال جاری کشف و ضبط و بعد از تشریفات قانونی تحویل امین اموال موزه استان شد.
وی گفت: افزایش میزان سرکشی ها، تقویت گشت های شبانه روزی، افزایش مشارکت های اجتماعی و تعامل با نیروی انتظامی و سپاه در دستور کار یگان حفاظت استان بوده و سعی و تلاش بر این است جرائم در حوزه میراث فرهنگی روند کاهشی را طی کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


یک × 5 =