کمبود نیرو و فضای آموزشی چالش مهم آموزش و پرورش آذربایجان غربی است

کمبود نیرو و فضای آموزشی چالش مهم آموزش و پرورش آذربایجان غربی است

آراز آذربایجان ،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کمبود نیروی انسانی و فضا در کنار شکاف آموزشی سه چالش اساسی برای سال تحصیلی آینده است که باید با برنامه ریزی دقیق رفع شوند.
افشین سنایی روز سه شنبه در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه و کارشناسان مسوولان دوره اول و دوم متوسطه مناطق ۲۴ گانه استان افزود: کمبود بیش از ۹ هزار نفر نیروی انسانی و پنج هزار کلاس درس موضوعی است که توسط مسوولان شورای آموزش و پرورش استان در حال پیگیری است تا برقراری عدالت آموزشی محقق شود.
وی گفت: تحقق عدالت آموزشی، راهبری آموزشی با مدیریت مدرسه محوری، توجه به مهارت آموزی واقعی و پژوهش محوری، کیفیت بخشی آموزشی، توسعه متوازن رشته ای و هدایت تحصیلی واقعی، تربیت دانش آموزان جهت رسیدن به مراتبی از حیات طیبه برابر اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین، اهداف اصلی آموزش دوره متوسطه است.
سنایی با بیان اینکه امسال ۲۵۶ هنرستان با ۳۲ هزار و ۹۶۳ هنرجو در سطح استان فعال بود؛ افزود: مهارت آموزی در دوره متوسطه به ویژه در سطح هنرستان‌ها اولویت آموزش و پرورش است و در این زمینه تجهیز هنرستان‌های استان با هزینه ۲۳ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: تعداد ۲۰ پژوهش سرا در مناطق آموزشی مختلف استان هم اینک فعال بوده و ۶ منطقه نیز فاقد پژوهش سراست.
وی اضافه کرد: تعداد ۱۲۷ مدرسه شبانه روزی و نمونه با ۲۱ هزار و ۳۱۷ دانش آموز، ۲۸ مدرسه سمپاد با چهار هزار و ۶۰۰ دانش آموز و ۵۱ مدرسه شاهد با ۱۶ هزار و ۸۲۱ دانش آموز در کنار مدارس دولتی و غیردولتی عادی استان فعالیت می کنند.
آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در مناطق ۲۴ گانه استان تحصیل می کنند و ۳۸ هزار فرهنگی در این زمینه مشغول به کار هستند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۳ ب.ظ

دیدگاه


× چهار = 20