نماينده ستاد احياي درياچه اروميه درآذربايجان‌شرقي ادعا كرد

خشک شدن دریاچه ارومیه یک نعمت برای کشورمحسوب می‌شود

خشک شدن دریاچه ارومیه یک نعمت برای کشورمحسوب می‌شود

گروه خبر:نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه از منظری دیگر یک نعمت برای کشور محسوب می‌شود چرا که ما را به ضرورت حفظ منابع آبی در منطقه بیش از گذشته واقف کرد.
خلیل ساعی در نشست ارائه دستاوردهای هیئت اعزامی به آمریکا در خصوص راهکارهای احیای دریاچه ارومیه با اشاره به رویکرد فعالیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: یکی از این فعالیت‌ها استفاده از تجارب دیگر کشورها بود که به همین منظور اساتید دانشگاه و مسئولان ستاد به آمریکا سفر کردند.
وی ادامه داد: تمام بازدیدهای این کارشناسان از آمریکا در سایت آپارات موجود بوده و محققان می‌توانند آن را دانلود کنند.
نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: خشک شدن دریاچه ارومیه از منظری دیگر یک نعمت برای کشورمان محسوب می‌شود چرا که ما را به ضرورت حفظ منابع آبی در منطقه بیش از گذشته واقف کرد و اگر این پدیده رخ نمی‌‌داد اقدامات مدیریتی برای حفظ منابع آبی صورت نمی‌گرفت.
وی تصریح کرد: این پدیده هشداری شد تا مدیریت آب‌های زیرزمینی و رو زمینی و منابع مختلف بهتر صورت گیرد و برای سال‌های آتی یک برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد.
ساعی ظرفیت آذربایجان‌شرقی در نظام مهندسی کشاورزی را بالا دانست و گفت: می‌توانیم از این ظرفیت در احیای دریاچه ارومیه استفاده کنیم.به گزارش فارس، وی همراهی کشاورزی و بهره‌برداران را یادآور شد و گفت: در شهرستان‌های مختلف حوزه دریاچه ارومیه ورود کرده‌ایم و در همراهی مردم و بهره‌برداران شهرستان‌ها اقدام کرده‌ایم.وی تاکید کرد: در جامعه روستایی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی داریم و اگر بتوانیم روستائیان را همراه خود کنیم در احیای دریاچه ارومیه موفق خواهیم بود.
نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در ۱۳ شهر حوزه دریاچه ارومیه جلسات مستمر داریم و مردم و کشاورزان را آگاه‌سازی می‌کنیم و در کنار صرفه‌جویی منابع آبی برنامه‌های متنوع نیز در حال انجام است تا در ۹ سال آینده به وضعیت بهتری در مورد دریاچه ارومیه برسیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


× 4 = بیست