یک مسئول اعلام کرد

افزایش تعداد داروخانه‌ها در آذربایجان‌غربی

افزایش تعداد داروخانه‌ها در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: در حال حاضر ۶۰۸ داروخانه در استان فعال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.
محمد دلیر راد،اول بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان غذا و داروی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹۸ داروخانه شبانه‌روزی در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۳۸شرکت پخش دارو در استان فعال هستند.
دلیراد خاطر نشان کرد: در سامانه تی تک در سال ۱۴۰۰، فقط ۳۷ قلم دارو ثبت می‌شد که اکنون این رقم به ۱۳۳۲ قلم دارو رسیده است که نشان می‌دهد در واقع اکثر داروها در سامانه ثبت می‌شوند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهار کرد: برای جلوگیری از تخلفات و کمبودها در تجهیزات پزشکی نیز همه توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی، موظف هستند تجهیزات را به اسم بیمارستان‌ها فاکتور کنند.
وی در خصوص توزیع خشک نیز افزود: هر ماه در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار قوطی شیر خشک در استان توزیع می‌شود و در ماه‌های اخیر برای کاهش کمبود شیر خشک، وزارت بهداشت ورودی‌های شیر خشک را افزایش داده است.
دلیر راد ادامه داد: سامانه ۱۹۰ مرکز اطلاع‌رسانی دارو، جهت ثبت شکایات مردمی در نظر گرفته شده که سالانه ۲۵هزار تماس مردمی با این سامانه در استان ثبت می‌ شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهارکرد: از یک لغایت ۱۵ بهمن پویش ملی سلامت با موضوع اطلاع‌رسانی در خصوص تغذیه سالم در سطح کشور برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


+ 6 = ده