نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

کمبود معلم چالش اصلی سیستم آموزشی آذربایجان غربی است

کمبود معلم  چالش اصلی  سیستم آموزشی  آذربایجان غربی است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کمبود معلم یک چالش اصلی در سیستم آموزشی کشور و استان ما است و باید این چالش با اجرای صحیح قانون برطرف شود چرا که آموزش و پرورش از مهمترین بخشهای تربیت جامعه است و وجود چالش در آن یک خلاء برای کشور است.
به گزارش آراز آذربایجان،حجت الاسلام سید سلمان ذاکر بااشاره به کمبود معلم در برخی مدارس استان و ارومیه تصریح کرد: آموزش و پرورش باید ضمن جذب نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم از ذخیره بزرگی از معلمان حق التدریسی وغیر انتفاعی و پیش دبستانی و ماده ۲۸‌نیز بهره گیرد که تاکنون این امکان انجام نشده است.
حجت الاسلام ذاکر خاطر نشان کرد: بیشمار معلم غیر انتفاعی و حق التدریسی داریم که سال ها بدون بیمه و حقوق کم تدریس کرده‌اند و یک ظرفیت بالا برای آموزش و پرورش هستند که اگر جذب شوند، کمبود نیروی معلم جبران می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه دولت امسال تعداد بیشتری نیروی جدید وارد سیستم آموزشی کرده، یاد آور شد: مجلس پیگیر جذب نیروهای غیر رسمی و غیر انتفاعی و حق التدریسی، پیش دبستانی و خدماتی است و وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرده که قانون بکارگیری این معلمان باسابقه را اجرا کنند تا کمبودها برطرف شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


3 + = یازده