مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري:

آمار معتادان آذربایجان غربی تکان دهنده است

آمار معتادان آذربایجان غربی تکان دهنده است

گروه خبر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: آمار معتادان استان بسیار قابل تامل و تکان دهنده است.
هوشنگ عطاپور در نشست تخصصی دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان آذربایجان غربی افزود: هم اکنون بیش از دو و نیم میلیون معتاد در سطح کشور وجود دارد که ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۳٫۲ میلیون نفری استان دچار این ناهنجاری اجتماعی شده اند.
وی اظهار کرد: بیش از ۴۴ درصد جرایم زندانیان استان مربوط به اعتیاد و مواد مخدر و ۲۴ درصد نیز مربوط به جرم سرقت و دزدی است.
وی با اشاره به این که بیش از ۳۵ هزار زن سرپرست خانوار و ۱۰ هزار زندانی در استان وجود دارد، اضافه کرد: این افراد نیز در معرض انواع ناهنجاری اجتماعی قرار دارند.
وی بیان کرد: هر ساله بیش از ۲۰ درصد به تعداد پرونده های تخلفات و جرائم استان آذربایجان غربی افزوده می شود.عطاپور گفت: اغلب ناهنجاری و آسیب های اجتماعی در استان و کشور ریشه در مشکلات اقتصادی دارد که دولت با تدبیر خود سعی در بهبود این وضعیت دارد ولی بعضی افراد با بر هم زدن فضا سعی در ایجاد ناآرامی و خلل در کار دولت دارند.
وی اظهار کرد: درآمد دولت در سال ۹۱ بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار بود که الان در خوشبینانه ترین حالت به رقمی حدود ۱۸ میلیارد دلار تنزل کرده که با این درآمد مدیریت امور اجتماعی و حمایتی کاری سخت است.
عطاپور گفت: در سال ۹۵ اگر سرمایه گذار خارجی جذب نکنیم شاهد رکورد مالی فراوان و مشکلات اقتصادی جبران ناپذیری خواهیم شد و باید بدون فرصت سوزی و از دست دادن زمان، چاره ای برای جذب سرمایه گذاران خارجی و ایجاد ارتباطات اقتصادی بین المللی بجوییم. عطاپور در خصوص میزان یارانه پرداختی افراد تحت تکفل بهزیستی از سال ۷۸ تاکنون گفت: یارانه بهزیستی به معلولین با گذشت ۱۶ سال همچنان ۵۰۰ هزار ریال می باشد و باید اذعان کرد که کشور ایران در مقایسه با سایر کشورها در زمینه پرداخت دستمزد و حقوق بخش های دولتی و خصوصی ۴۰۰ درصد عقب مانده است.عطاپور افزود: در صورت ادامه روند کاهشی قیمت نفت و در صورت ثابت ماندن در قیمت ۳۰ دلار، دولت تنها توانایی پرداخت حقوق کارمندان را خواهد داشت و هیچ بودجه_ای نمی تواند برای کارهای عمرانی و خدمات اجتماعی در نظر گرفته شود.
وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، سازمان های مردم نهاد اجتماعی نباید وارد جریان ها و جبهه بندی های سیاسی شوند و باید با هدف توسعه فعالیت های اجتماعی اداره شوند.
عطاپور ادامه داد: ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده از جوانان برای رسیدن به تجارب مدیریتی است تا در آینده آنها بتوانند با ایجاد یک کسب و کار اقتصادی به سر و سامان برسند.
وی از تصمیمات مسرت بخش دولت در ایجاد ۸۰ خانه جوان در سطح کشور خبر داد و افزود: امید می رود سهم آذربایجان غربی از این طرح ملی، ایجاد و راه اندازی دو باب خانه جوان باشد.
عطاپور اظهار کرد: شهر ارومیه با توجه به تکثر فرهنگی، تنوع قومیتی و زیر ساخت های تاریخی، ظرفیت و پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری ایران را دارد که این امر نیازمند عزم جمعی و تعامل همگانی است.
عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۲۵ سازمان مردم نهاد تحت پوشش این اداره کل فعالیت می کنند و تاسیس و راه اندازی ۵۰ سازمان مردم نهاد نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.وی افزود: پیش از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان ۹۸ سازمان مردم نهاد در سطح استان فعالیت داشت که پس از ادغام دو سازمان رو به انحلال رفته و غیر فعال شده اند.چمن گلی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات، تمام تلاش خود را برای حمایت از سمن ها و اجرایی کردن طرح_های پیشنهادی آنها به کار بسته ایم.به گزارش ایرنا، در پایان این همایش انجمن گوهرشناسان جوان زمین با مدیریت حسین عبدالله زاده، موسسه دارالحافظین قرآن کریم به مدیریت ادریس آقالو، انجمن اروم محقق پرور جهان به مدیریت الناز اکبری و موسسه طلائیه داران پژوهش به مدیریت نعیمه بابازاده به عنوان چهار سازمان مردم نهاد با اهدا لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 36