رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبرداد

پیش بینی رشد ۵۸ درصدی درآمدهای آذربایجان غربی در بودجه سال آینده

پیش بینی رشد ۵۸ درصدی درآمدهای آذربایجان غربی در بودجه سال آینده

آراز آذربایجان/آذربایجان غربی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت:میانگین رشد ارزش افزوده استان در بودجه سال آینده ۷.۳ درصد پیش بینی شده است.
ناصر حضرتی پر امروز اول دی ماه در نشست خبری بااصحاب رسانه در تشریح ابعاد و جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۱ و جایگاه استان دراین لایحه افزود: در بودجه سال آینده میانگین رشد ارزش افزوده استان ۷.۳ درصد پیش بینی شده است که از این میزان ۸.۴ درصد به بخش کشاورزی،۹ درصد بخش معدن،۶.۲ درصد صنعت و ۸ درصد به بخش خدمات تعلق می گیرد.
وی بابیان اینکه جمع اعتبارات ملی استان در لایحه بودجه سال آینده ۱۸ هزار میلیارد تومان است،افزود: اعتبارات هزینه ای استان بیش از هزار و ۲۹ میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی بیش از ۳۳۰۰ میلیارد تومان است.
حضرتی پر افزود:براساس پیش بینی انجام شده اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده در مقایسه با لایحه بودجه ۱۴۰۰، ۵۹ درصد و در درآمدهای استان نیز ۵۸ درصد رشد داشته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: منابع لایحه بودجه ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان است.
حضرتی پر گفت: سهم درآمد استان در لایحه بودجه سال آینده، بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی از تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در ۳۱ استان خبرداد و گفت: آورده اولیه دولت به این صندوق ۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که درامد ناشی از فروش اموال، مازاد درآمد های مالیاتی و بخشی از بهره مالکانه معادن جزیی از منابع این صندوق خواهد بود که به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد و اعتبارات این صندوق در راستای اشتغال، تولید و ایجاد زیرساختهای لازم برای اشتغال و تولید هزینه خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲:۵۹ ب.ظ

دیدگاه


× دو = 4