قائم مقام سازمان صنعت و معدن استان :

بیش از ۵۰ درصد کل ذخیره طلای کشور در آذربایجان غربی است

بیش از ۵۰ درصد کل ذخیره طلای کشور در آذربایجان غربی است

گروه خبر: قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان_غربی قطب نخست طلا با داشتن بیش از ۵۰ درصد کل ذخیره طلای شناسایی شده در کشور است.
عابدپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب نخست طلا در کشور است تصریح کرد: در حال حاضر آذربایجان_غربی با دارا بودن ۲ معدن طلا با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذخیره قطعی در رتبه نخست ذخایر طلایی کشور می باشد.
قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۵۱ نوع آن در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است که ۲۰ نوع آن در مرحله اکتشاف و ۳۱ نوع آن در مرحله بهره برداری می باشد.
وی با اشاره به ذخایر باارزش معدنی در استان افزود: مواد معدنی غیر فلزی از جمله سیلیس با عیار ۹۹ درصد و بیشتر، باریت با وزن مخصوص ۴٫۲۶ گرم بر سانتیمتر مکعب، میکا با درجه خلوص بالا و ورقه های بزرگ، دولومیت با عیار بالای ۲۲ درصد در منطق مختلف استان که جزو ذخایر معدنی با ارزش می باشند وجود دارد.
عابدپور به پروانه های صادره در استان اشاره کرد و گفت: در ۷ ماهه سالجاری تعداد پروانه اکتشافات صادره در استان ۲۲۲ فقره، گواهی کشف ۲۵ فقره با ذخیره قطعی ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار تن می باشد.
وی ادامه داد: در بازه زمانی فوق تعداد ۴۶۵ فقره پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی یک میلیارد ۲۱۲ میلیون و ۴۶۸ هزار تن و با اشتغالزایی برای ۵ هزارو ۱۸۳ نفر صادر گردیده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، پریسا قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: تعداد ۶۸ فقره با میزان استخراج یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۰۷ متر مکعب مجوز برداشت موقت از ذخایر شن و ماسه استان جهت استفاده در واحدهای تولیدی شن و ماسه و پروژه های عمرانی صادر شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


سه × 9 =