پروانه بهره‌برداری ۷۴ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی صادر شد

پروانه بهره‌برداری ۷۴ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی صادر شد

آرازآذربایجان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال، برای ۷۴ واحد صنعتی تازه تاسیس در استان با میزان سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری صادر شد.
عبدالحمید سرتیپی با تاکید بر روند رو به رشد فعالیت‌های صنعتی در آذربایجان غربی اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده در این بخش، چهار هزار و ۹۴۵ نفر بوده که رقمی قابل توجه به شمار می رود.
وی ادامه داد: در همین مدت ۴۹۲ جواز صنعتی نیز با میزان سرمایه گذاری ۳۲۰ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی صادر شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربیی با بیان اینکه در حوزه صنفی در سال جاری کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و رتبه دوم کشوری را کسب کردیم، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون در حوزه امور صنفی ۹ هزار و ۲۸۱ پروانه صادر شده است که حکایتگر تلاش قابل توجه در حوزه کسب و کارهای صنفی در استان است.
وی با اشاره به احیای واحدهای صنعتی نیز بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۰۷ واحد صنعتی و معدنی در این استان احیا شده که صحت سنجی ۱۰۰ درصدی این واحدها نیز انجام شده است.
سرتیپی ادامه داد: هر چند تعداد واحدهای احیا شده در حوزه صنعت و معدن بیشتر از این تعداد است، اما صرفا ۲۰۷ واحد با تایید مدیر کارخانه صحت سنجی شده است.
آذربایجان غربی هرچند استانی صنعتی به شمار نمی رود ولی در سال های اخیر تلاش های زیادی از سوی دولت سیزدهم برای راه اندازی واحدهای صنعتی جدید و احیای واحدهای نیمه فعال و راکد انجام شده که در موارد بسیاری، موفقیت آمیز بوده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه


+ 9 = هجده