اشتغال ۲۴ هزار نفر در شهرک های صنعتی آذربایجان غربی

اشتغال ۲۴ هزار نفر در شهرک های صنعتی آذربایجان غربی

آرازآذربایجان- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: این استان دارای ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی است که ۲۴ هزار نفر در واحد های فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند.
احسان جوی افزود: از ابتدای فعالیت شهرک های صنعتی در استان، بیش از سه هزار پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده که ۳۵ درصد این واحدها شامل یک هزار و ۹۰۰ بنگاه تولیدی فعال است.
وی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری نیز برای ۲۵ واحد جدید پروانه بهره بردای صادر شده است تا به چرخه واحد اقتصادی و صنعتی استان اضافه شود.
وی اضافه کرد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان، توسعه ظرفیت های واحدهای تولیدی و استاندارد سازی واحدها و تولیدات از اهم عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولید کنندگان به این عوامل دقت کنند.
وی با اشاره به اینکه عمده مشکل واحدهای تولیدی نقدینگی و نبود سرمایه در گردش است، افزود: ۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان از کمبود نقدینگی رنج می برند که سیستم بانکی می تواند با اختصاص وام های بانکی و تزریق سرمایه در گرش به واحدها بخشی از مشکلات و دغدغه های این واحد ها را حل و فصل کند تا نتایج آن در رونق شهرک های صنعتی و افزایش اشتغال در این مناطق موثر باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اهداف این شرکت گفت: شهرک ها به منظور توسعه صنعتی و متمرکزشدن تولیدات صنعتی راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود و با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به مدار تولید آغاز شده است.
در نیمه نخست امسال تعداد ۱۹۳ مجوز صنعتی با بیش از سه هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۷۸۴ نفر در سطح این استان صادر شده است.
همچنین در این مدت، ۹۵ پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه با حدود ۲ هزار میلیارد ریال صادر شده و برای یکهزار و ۹ نفر اشتغال ایجاد شده است.
در سال ۱۳۹۵ نیز ۴۲۹ جواز تاسیس با اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۶۰۸ نفر و ۱۷۲ پروانه بهره برداری صنعتی با ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۲۹۰ نفر صادر شده بود.

منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = پانزده