وقتی فرزندتان نمی‌خواهد به مدرسه برود چه باید کرد

وقتی فرزندتان نمی‌خواهد به مدرسه برود چه باید کرد

گروه خانواده و سلامت: آیا کودک پیش دبستانی شما برای ترک شما مشکل دارد؟ در مورد کودک ۵ ساله شما چطور؟ آیا آنها نمی خواهند به مدرسه بروند؟ چه فرزند شما پنج ساله باشد و چه ۱۵ ساله، احتمالاً لحظاتی را داشته است که نمی خواسته به مدرسه برود. از اضطراب و خستگی گرفته تا نگرانی میتواند دلایلش باشد و در بیشتر موارد این یک واکنش طبیعی است. گاهی اوقات، کودکان به روزهایی آرامتر نیاز دارند.
اما اگر فرزند شما مدام از مدرسه دوری می کند، ممکن است مشکل بزرگتری وجود داشته باشد. اجتناب و یا امتناع از رفتن به مدرسه می تواند نشانه ای از مسائل اجتماعی یا عاطفی، مسائل رشدی و یا حتی درگیری قلدری باشد. چگونه با مقاومت در برابر مدرسه رفتن کودک مقابله کنیمخبر خوب این است که راه‌هایی برای حمایت از فرزندتان و بازگرداندن او به مسیر اصلی وجود دارد. این استراتژی ها به شما کمک می کند تا فرزندتان را در کلاس درس نگه دارید .
فرزندتان را جدی بگیرید
کودکان نیز مانند بزرگسالان گاهی روزهای بدی دارند. اما اگر فرزند شما مرتباً و اغلب از مدرسه شکایت می کند، باید به آن توجه داشته باشید. اجتناب از مدرسه می تواند توسط عوامل متعددی از جمله اضطراب، تفاوت های یادگیری، مسائل اجتماعی و عاطفی و قلدری ایجاد شود. و علت هر چه باشد، فرزند شما باید دیده و شنیده شود. نگرانی ها و شکایات آنها باید جدی گرفته_شود.
ترس های آنها را بشناسید
ما فکر می‌کنیم مهدکودک و کلاس‌های ابتدایی ساده هستند، اما برای بچه‌ها، مدرسه کار سختی است! پیروی از قوانین و تمرین مهارت های جدید انرژی و تلاش می خواهد. بنابراین اگر کودک شما به تازگی یک تعطیلات زمستانی آرام داشته یا حتی در خانه مریض بوده است، ممکن است تصمیم بگیرد و ترجیح دهد در خانه باشد تا اینکه در مدرسه سخت کار کند.همچنین، از سن ۵ سالگی، زمانی که کودکان شروع به درک این موضوع می کنند که ما آسیب پذیر هستیم، یک افزایش طبیعیِ اضطراب ایجاد می شود. مهم نیست که زندگی آنها چقدر پایدار است، بچه ها ممکن است در مورد مرگ، جراحت یا از دست دادن والدین ترس داشته باشند به خصوص اگر چیزی ترسناک در اخبار منتشر شود. آنها ممکن است در مدرسه نگران باشند که ممکن است اتفاق بدی برای والدینشان بیفتد – یا برای خودشان – و برای محافظت از یکدیگر در آنجا نباشند. بچه ها در این سن از استقلال جدید خود لذت می برند، اما از آن نیز می ترسند.
ماندن خانه را کسل کننده کنید
در حالی که برخی از کودکان به دلیل ترس از چیزی از مدرسه اجتناب می کنند، در برخی مواقع این موضوع چندان جدی نیست، به عنوان مثال گاهی اوقات کودکان می خواهند از مدرسه صرفنظر کنند زیرا خانه مکان بهتری برای بودن است.
راه حل این است که ماندن در خانه از مدرسه را کسل کننده کنید! هنگامی که کودک شما صبح از سردرد شکایت می کند، بررسی کنید که آیا واقعاً بیمار است یا خیر. اگر تب، استفراغ یا نشانه‌های گویای دیگر وجود ندارد، سعی کنید آنها را مجبور کنید به مدرسه بروند.می‌توانید بگویید: »بیا ببینیم چقدر می‌توانی در مدرسه بمانی تا احساس بهتری پیدا کنی. اگر همچنان احساس بیماری داری، می‌توان بعد از مدرسه به پزشک مراجعه کنیم.«در روزهایی که فرزندتان در خانه می‌ماند، باید از او مراقبت کنید، اما سعی کنید از دادن موبایل به او خودداری کنید.نگذارید تلوزیون تماشا کنند. آنها می دانند که یک روز که بیمار هستند روز بازی نیست، آنها احتمالاً مشتاق بازگشت به کلاس میشوند.
از وضعیت خارج شوید
کودک شما ممکن است نگران یک مشکل خاص، از اتوبوس گرفته تا یک قلدر باشد،اما نمی تواند کاملاً بیان کند یا درک کند که از چه چیزی می خواهد اجتناب کند. اگر می گویند به دلیل شکم درد نمی خواهند به مدرسه بروند، سعی کنید با گفتن این جمله به آنها کمک کنید.نگران چه هستی؟” ممکن است متوجه شوید که یک بچه در کلاس با آنها بدرفتاری می کند یا می ترسد که همانطور که در اخبار دیده اند اتفاقی بیفتد. به مشکل اساسی رسیدگی کنیدهنگامی که علت مشکل را کشف کردید، می توانید آن را برطرف کنید. به عنوان مثال، اگر فرزند شما از نظر تحصیلی دچار مشکل است و این باعث اضطراب می شود، می توانید او را برای یک برنامه آموزشی فردی ارزیابی کنید. این طرح ها به کودکان کمک می کند تا نیازهای آموزشی خود را برآورده کنند.اگر فرزندتان با اضطراب جدایی دست و پنجه نرم می کند، یعنی دلش برای شما تنگ شده است، میتوانیدبا نگه داشتن یک عکس یا تصویری از خانواده خود در کیف کودکتان به او کمک کنید و اگر قلدری علت باشد، باید به همه طرف های درگیر رسیدگی شود. در یافتن راه حلی برای مشکل، فرزند خود را نیز در نظر بگیرید. اگر این فرصت را به آنها بدهیم، بچه ها می توانند مشکل گشای فوق العاده ای باشند.
با معلم آنها صحبت کنید
علاوه بر پرداختن به مسائل اساسی با فرزندتان، می توانید و باید معلم او را نیز درگیر کنید. از آنها بپرسید که فرزندتان در کلاس درس چگونه رفتار می کند. برای انجام فعالیت ها داوطلب هستند یا کناره گیری میکند؟ از آنها بپرسید که چه رفتارهای قابل توجهی دیده اند، در صورت وجود. چه چیزهایی را مشاهده کردند؟ و سپس با معلم خود برای رسیدن به یک برنامه همکاری کنند. معلمان حلال مشکلات شگفت انگیزی هستند. آنها ممکن است پیشنهاداتی داشته باشند
روش هایی که می توانید دوباره فرزندتان را در کلاس درس ادغام کنید
ممکن است مشکلات عمیق تری وجود داشته باشد
اگر کودک شما دائماً از رفتن به مدرسه مقاومت می کند، آنقدر مضطرب است که نمی تواند گریه اش را متوقف کند، یا علائم دیگری از اضطراب مانند کابوس یا ترس از تنها ماندن را نشان می دهد، از پزشک اطفال خود در مورد مراجعه به درمانگری که بر اضطراب دوران کودکی تمرکز دارد بپرسید. مادری را می شناسم وقتی دخترش کلاس اول بود متوجه شد که مشکلی پیش آمده است.فرزندش همیشه نگران گفتن یا انجام دادن کار اشتباه بود، اما در مهدکودک با یک معلم پرورش دهنده موفق شد. با این حال، در کلاس اول، اضطراب او آنقدر شدید شد که سعی کرد در خودش ادرار کند، به این امید که لباس هایش برای رفتن به مدرسه خیلی خیس باشد.
پس از دو سال درمان، آنی پیشرفت زیادی می کند و در مدرسه خوب عمل می کند.
چگونه درمانگر مناسب برای کودک خود پیدا کنید
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از سلامت نیوز، با این حال، شایان ذکر است که اجتناب فرزندتان ممکن است متفاوت از آنی به نظر برسد. وقتی دختر خودم می‌خواهد از مدرسه در خانه بماند، معمولاً یک تظاهر فیزیکی دارد مثلا سر یا شکم درد میگیرد. اما چگونه به نظر می رسد مهم نیست. آنچه مهم است شدت آن است اگر مقاومت فرزند شما در برابر مدرسه آنقدر شدید است که زندگی روزمره او را تحت تأثیر قرار می دهد، یک متخصص سلامت روان ممکن است بتواند به او کمک کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 4 =