مدير کل دفتر امور اجتماعي استاندار آذربايجان غربي:

واقعه آزادسازی سوسنگرد به خوبی در جامعه تبیین نشده است

واقعه آزادسازی سوسنگرد به خوبی در جامعه تبیین نشده است

گروه خبر: مدیر کل دفتر امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید از تمامی ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در جهت معرفی واقعه سالروز آزادسازی سوسنگرد به عموم مردم استفاده کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی در جلسه هماهنگی بزرگداشت سی و سومین سالروز شکست، محاصره و آزادسازی سوسنگرد با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در قبال معرفی واقعه آزاد سازی سوسنگرد نقش دارند، اظهار کرد: اگر چه تاکنون اقدامات ضعیفی در این راستا در جامعه صورت گرفته و این واقعه به خوبی در جامعه برای عموم تبیین نشده است، با این وجود باید اقدامی اساسی در سال جاری در این راستا صورت گیرد.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: اصول و ارزش‌های حاکم بر دوران دفاع مقدس و فداکاری و ایثار جوانان برومند ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌های انقلاب و استقلال کشور به عنوان یک ارزش و ضرورت انکارناپذیر باید به نسل جوان و نوجوان کشور با استفاده از راهکارهای مختلف انتقال داده شود.
وی تاکید کرد : آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از جمله ابزارهای تاثیر گذار در این راستا هستند که نباید نقش آن‌ها را در این راستا مورد غفلت قرار داد.
دیلمقانی در ادامه با اشاره به نقش مهم و راهبردی رهبری در آزادسازی سوسنگرد بیان کرد: اتحاد بین نیروها در حماسه سوسنگرد و دلاورمردی‌های رزمندگان از عوامل مهم این حماسه غرورآفرین است و وظیفه ما انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعدی است.
در این جلسه هر یک از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بیان برنامه های پیشنهادی خود پرداختند که در آخر این جلسه مصوباتی با عناوین تجلیل از جانبازان و خانواده های ایثارگران، چاپ و نصب بنر در سازه های شهری و فضاسازی محیط، اجرای صبحگاه مشترک برگزاری مسابقات مختلف در بین دانش آموزان تبیین اهمیت و اهداف رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان در مراکز علمی و دانشگاهی، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس به خصوص حماسه سوسنگرد توسط جانبازان و یادگاران آن دوران، اعزام مبلغان به مساجد و مدارس، برگزاری نشست در خصوص نقش رهبری در آزادسازی سوسنگرد جهت برگزاری در سالروز آزادسازی سوسنگرد در استان به همراه داشت که در این روز در استان اجرا خواهند شد.
گفتنی است، شهر سوسنگرد یکی از شهرهای تابع شهرستان دشت آزادگان است که در اوایل جنگ کنترل آن به دست دشمن بعثی افتاد ولی با توجه به اینکه این شهر برای تصرف شهر اهواز که هدف اساسی عراق در جنگ بود بسیار مهم و حیاتی بود خارج شدن آن از دست دشمن برای رزمندگان ایرانی بسیار حائز اهمیت بود و سرانجام از خود گذشتگی آن‌ها با تعداد نیروها و ادوات جنگی بسیار کمتر از دشمن باعث شد این شهر در ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ از دست دشمن خارج شود.?

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


9 + = دوازده