نماينده مردم اروميه درمجلس :

بانک ها از عوامل اصلی در تعطیلی واحدهای تولیدی هستند

بانک ها از عوامل اصلی در تعطیلی واحدهای تولیدی هستند

گروه خبر:عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شهرک های صنعتی به گورستان ماشین آلات تبدیل شده_اند گفت:مشکل کمبود نقدینگی باعث شده تا واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به حالت تعطیل درآمده یا با حداقل ظرفیت ممکن به فعالیت ادامه دهند.
نادر قاضی پور درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به اظهارات وزیرصنعت مبنی براینکه تعطیلی واحدهای تولیدی امری طبیعی است،گفت:چرا تعطیلی کارخانه ها باید طبیعی تلقی شود؟از ابتدای این دولت روند تعطیلی کارخانه ها افزایش یافته است.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیرصنعت را به کارخانه های فعال می برند،افزود:ظرفیت اسمی کارخانه های کشور فعال نیست و واحدها براساس میزان توانایی خود فعالیت نمی کنند و شهرک های صنعتی در برخی استان ها به گورستان ماشین آلات تبدیل شده اند.
قاضی پور با بیان اینکه تسهیلات گران قیمت،مالیات های سنگین و عدم حمایت از تولید واحدهای صنعتی بسیاری را به آستانه تعطیلی کشانده است،ادامه داد: بانک‌ها نیز در این زمینه بی‌تقصیر نیستند؛چراکه اگر بانک ها در این زمینه همکاری کنند و سرمایه در گردش را تامین کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه افزایش روزافزون آمار بیکاری بحرانی است که از بی توجهی به تولیدملی ناشی شده است، یادآور شد:درحال حاضر بی توجهی به تولید هرروزه به تعطیلی کارخانجات منجرشده که این مهم می تواند اقتصاد کشور را به سمت وابستگی صرف به واردات هدایت کند.
قاضی پور با بیان اینکه توجه به ظرفیت های موجود درکشور می تواند کلید رفع مشکلات اقتصادی شده و به کمک واحدهای تولیدی برود افزود: مشکل کمبود نقدینگی باعث شده تا واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به حالت تعطیل درآمده یا با حداقل ظرفیت ممکن به فعالیت ادامه دهند.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،بانک ها را یکی از عوامل اصلی در تعطیلی واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: با توجه به این که بانک‌ها یکی از مهمترین مراجع تأمین‌کننده منابع مالی هستند با گرفتن سودهای بالا برای صنعت‌گران مشکلاتی را به بار می‌آورند،بنابراین با کاهش نرخ سود می توان واحدهای تولیدی را فعال کرد

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


4 + پنج =