نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس:

اکثریت نمایندگان آذربایجان غربی موافق استیضاح وزیر علوم نیستند

اکثریت نمایندگان آذربایجان غربی موافق استیضاح  وزیر علوم نیستند

گروه خبر: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان استان آذربایجان غربی موافق استیضاح وزیر علوم نبوده و در شرایط فعلی معتقد به آرامش در فضای سیاسی کشور هستند.
حجت الاسلام روح الله بیگی در گفت و گویی افزود: فرجی دانا از وزرای شایسته کابینه دکتر روحانی و از چهره های علمی کشور بوده و از زمان حضور در این وزارتخانه منشاء تغییرات مثبتی در راستای توسعه علم و دانش در دانشگاه ها بوده و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.
وی با بیان اینکه وی تاکنون توانسته برنامه های دولت را با موفقیت در این حوزه پیش ببرد گفت: تنها به بهانه چند انتصاب نباید عملکرد مثبت وی و مجموعه وزارت علوم را با چنین اقداماتی زیرسوال برد. وی حرکت در مسیر مقام معظم رهبری و آرمان های نظام و شهدا را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: هرچند که در کنار نقط قوت، نقاط ضعفی نیز وجود داشته است ولی این امر نمی تواند به عنوان دلیل برای زیر سوال بردن خدمات بی شائبه ایشان در زمینه اهداف نظام باشد.
بیگی استیضاح را حق نمایندگان دانست و افزود: در کنار این امر باید دانست، این استیضاح که رنگ و بوی سیاسی دارد به هیچ عنوان به صلاح کشور نبوده و موجب ایجاد رکود در کار یک وزارتخانه و در کل باعث ایجاد اختلال در فعالیت های دولت می شود.وی با بیان اینکه دولت، با تدبیر و امید آفرینی، به خوبی در حال حرکت در کشور است یادآور شد: چنین اقدامات سیاسی که موجب قرار گرفتن دولت و مجلس در برابر یکدیگر می شود به هیچ عنوان به مصلحت نظام نیست.بیگی گفت: در شرایطی که مردم با مشکل تورم و گرانی و مشکلاتی از این دست در جامعه روبه رو هستند دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دست به دست هم داده و برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند.نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان با رای قاطع و در آستانه بازگشایی دانشگاه ها زمینه لازم را برای تداوم همکاری وی با دولت فراهم کنند. چندی پیش تقاضای استیضاح ? رضا فرجی دانا ? وزیر علوم تحقیقات و فناوری با امضای برخی نمایندگان به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


دو + = 7