نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

نباید روزی برسد که بگوییم ایران افغانستان شده است

نباید  روزی برسد  که بگوییم ایران  افغانستان  شده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: حضور اتباع در ایران، باید حد و حدود داشته باشد و نباید روزی شود که بگوییم ایران، افغانستان شده و آن‌ها بر ما غلبه پیدا کرده‌اند. الان افغان‌ها به اکثر استان‌ها رفته‌اند و آرام‌آرام به آذربایجان هم می‌آیند.
به گزارش آراز آذربایجان،سیدسلمان ذاکر افزود: وزارت کشور باید بداند که حضور یک تبعه خارجی در ایران، حد و حدود دارد. افغان‌ها می‌توانند برای تحصیل و زیارت به مشهد و قم بروند، اما اینکه به طور کلی در ایران زندگی کنند، من نسبت به این موضوع نقد و نظر منفی دارم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ما خودمان در ایران، این همه جوان بیکار داریم. حتی موضوعات امنیتی و یارانه‌ای پشت این موضوع است. درست است که در جنگ تحمیلی، افغان‌ها برای ما جنگیدند و فاطمیون همین‌ها بودند که با داعش مبارزه کردند، ولی ساکن شدن این‌ها در ایران اشتباه است.ذاکر اظهار داشت: افغان‌ها مسلمان هستند، ولی سیاست‌های رهبری و مبانی جمهوری اسلامی باید در اولویت قرار بگیرد. ما در این رابطه اصلاً خلاء قانونی نداریم، بلکه مشکل مدیریتی داریم. از این‌رو اتباع را نباید رها شده بدانیم. اگر روزی یک مسئله امنیتی پیش بیاید ممکن است این‌ها هم برای ما مسئله‌ساز شوند.وی در خصوص عدم‌پرداخت مالیات توسط اتباع به دولت، گفت: قانون جمهوری اسلامی بر همه این‌ها حاکم است و اگر تخلفی باشد باید قانونی برخورد شود. این‌ها باید مالیات بدهند، چون بعضی از این قشر در تولید هم فعال هستند و همه آن‌ها کارگر نیستند.نماینده ارومیه در ادامه بیان کرد: اشتباهی که جمهوری اسلامی بعد از طالبان کرد این بود که نتوانست دلار‌های این قشر را جذب کند و به جای اینکه از این افراد استفاده بهینه شود ما فقط میزبان بودیم. قطر، امارات و عراق میلیارد‌ها دلار از این افراد جذب کردند، ولی ما نتوانستیم استفاده لازم را ببریم.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما در کشورمان بیشتر مصرف‌گرا‌ها را پذیرش می‌کنیم و این به ضرر مردم ایران و حتی خود افغانستان است. این افراد، نیروی انسانی هستند و اگر در کشورشان باشند، بیشتر می‌توانند مثمرثمر واقع شوند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


4 + چهار =