بستری‌های روزانه کرونایی در آذربایجان‌غربی دوباره سه رقمی شد

بستری‌های روزانه کرونایی در آذربایجان‌غربی  دوباره سه رقمی شد

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز روند افزایشی شیوع کرونا در استان گفت: بستری های روزانه کرونایی در مراکز درمانی استان پس از ۲ ماه و برای نخستین بار در فصل زمستان، سه رقمی شد.
جواد آقازاده همچنین اظهار داشت: افراد دریافت کننده واکسن کرونا در استان، تاکنون عوارض جدی نداشته اند و مشکل خاصی برای این افراد ایجاد نشده است. به گزارش آراز آذربایجان،این مسئول افزود: واکسیناسیون کرونا از روز ۲۱ بهمن امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز آغاز شد و این روند با تزریق واکسن به افراد شاغل در مراکز درمانی همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: واکسنی که تزریق آن در کشور آغاز شده، “اسپوتنیک وی” بوده که مورد تایید مجامع بین المللی است و کارایی این واکسن در مجله علمی لنست مورد تایید قرار گرفته و تاکنون ۲۰ کشور از این واکسن استفاده کرده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: در مرحله اول ۴۳۵ نفر از کادر درمان استان که در بخش ICU خدمت می کنند، از طریق این واکسن، علیه کرونا واکسینه می شوند؛ این افراد پس از دریافت دوز اول واکسن، ۲۱ روز بعد دوز دوم را دریافت می کنند. در مجموع ۸۷۰ دوز واکسن اسپوتنیک وی به کادر درمان شاغل در بخش ICU تزریق می شود.
آقازاده بیان کرد: تا پایان اسفند امسال ۳۸ هزار ۵۱۱ نفر شامل کارکنان بیمارستان ها، مراکز تشخیصی و درمانی و مراکز بهداشتی به همراه سالمندان مراکز تجمعی واکسینه می شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بخش های مراقبت های ویژه، بیمارستان های مرجع و مراکز درمانی استان، کارکنان مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته، آزمایشگاه های تشخیص کرونا، دانشجویان پزشکی و پرستاری، رادیولوژی و بخش های غیربیمارستانی و همچنین کارکنان مراکز بهداشتی در صف دریافت واکسن تا پایان سال قرار دارند.
وی گفت: علاوه بر آن، تا پایان اسفند امسال معلولان جسمی حرکتی و ذهنی به همراه سالمندان مراکز تجمعی که حدود پنج هزار نفر را شامل می شوند، علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه خواهند شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: افراد دارای بیماری های زمینه ای، افرادی که بیش از ?? ۶۵سال سن دارند، ساکنان مراکز تجمعی، بانوان باردار از جمله دیگر گروه های هدف برای واکسیناسیون به شمار می روند که عملیات واکسیناسیون آنان، اوایل سال آینده انجام خواهد شد.
آقازاده اظهار کرد: در صدد هستیم تا نیمه سال آینده بیش از یک میلیون و ۵۲۶ هزار نفر را در آذربایجان غربی علیه کووید ۱۹ واکسینه کنیم.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


+ پنج = 9