مديرکل مديريت بحران آذربايجان غربي تاکيد کرد

لزوم رعایت نکات ایمنی و پرهیز از سفرهای غیرضروری

لزوم رعایت نکات ایمنی و پرهیز از سفرهای غیرضروری

گروه گزارش:بارش سنگین برف، کولاک شدید به همراه یخبندان موجب بروز مشکلات اساسی در محورها و جاده‌های اصلی آذربایجان_غربی شده و بیش از ۵ هزار مسافر در برف گرفتار شدند که با کمک نیروهای امدادی نجات یافتند. بارش برف پاییزی در مناطق مختلف آذربایجان غربی اتفاق افتاد. در پی این بارندگی، افت شدید دمای هوا و کولاک یکشنبه ودوشنبه تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، بوکان، مهاباد، سیلوانا و صومای برادوست در تمامی مقاطع تحصیلی، شهرستان سردشت در مقطع ابتدایی و متوسطه اول، بخش روستایی شهرستان تکاب و میاندوآب در تمامی مقاطع تعطیل کرد.
همچنین بارش سنگین برف موجب شد محورها و جاده‌های روستایی و شهری آذربایجان_غربی آبستن حوادث بیشماری از جمله تصادفات زنجیره ای، گرفتار شدن خودروها در برف و در راه ماندن مسافران زیادی باشند که با حضور نیروهای امدادی امروز تردد در تمامی محورها البته با کندی ادامه دارد.
*راه اتباطی ۱۰۰ روستا در آذربایجان غربی همچنان مسدود است
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در خصوص امداد رسانی و مدیریت بحران ناشی از بارش سنگین برف در استان گفت: شهرهای ارومیه، نقده، اشنویه، میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، مهاباد، خوی، بوکان و پیرانشهر از جمله شهرستان‌هایی هستند که در استان از دو روز گذشته شاهد بارش‌های سنگین برف هستند.
امیرعباس جعفری ادامه داد: در اثر بارش برف پاییزی متاسفانه با وجود حضور راهداری‌ها در محورها و جاده‌های استان به همراه نیروهای امدادی و پلیس راه باز شاهد بروز برخی حوادث جاده ای بودیم که طی در پی لغزندگی جاده‌ها و بروز تصادفات متعدد ۱۱ نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با تلاش تمامی اکیپ‌های راهداری و امدادی تمامی محورهای اصلی استان باز ولی تردد به کندی در آن‌ها ادامه دارد اما راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در شهرستان‌های چالدران، تکاب و سردشت مسدود است که هم اکنون نیروهای راهداری و امدادی در حال بازگشایی این جاده‌ها هستند.
*۱۵۰۰خودروو ۵۰۰۰ مسافر گرفتار در برف امداد رسانی شدند
مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی در خصوص عملیات امداد رسانی نیز گفت: در پی بارش سنگین برف، کولاک شدید و مسدود شدن تعدادی از مسیرهای جاده ای استان، به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف امداد رسانی شده و یک هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند.
وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته امدادگران هلال احمر و اعضای ستاد مدیریت بحران استان به پنج هزار نفر از سرنشینان خودروها و مسافران در راه مانده امدادرسانی کردند و با تلاش جدی همه عوامل امر حادثه ناگوار و تصادف منجر به فوت در سطح استان رخ نداد.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اضافه کرد: عوامل هلال احمر ۳۰۰ بطری آب معدنی، یک هزار تخته پتو، ۵۵۰ قوطی کنسرو و ۱۷۰ کیلوگرم خرما در میان مسافران در راه مانده در مسیرهای جاده ای استان توزیع کردند.وی با اشاره به حضور ۱۵۰ نفر از عوامل امدادرسان هلال احمر طی دو روز گذشته در مسیرهای جاده_ای استان ادامه داد: همچنین طی دیروز و دیشب ۶ نفر از مادران باردار نیز که جزو مسافران خودروهای عبوری بودند، با تلاش امدادگران هلال احمر به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.
*محور دارلک بازگشایی و ۷۰۰ خودروی گرفتار امدادرسانی شدند
جعفری با بیان اینکه محور دارلک به سه راهی محمدیار در مسیر جاده ارومیه به مهاباد که از عصر دیروز مسدود شده بود، با تلاش راهداران و عوامل هلال احمر بازگشایی شد و تردد در این مسیر به علت یخبندان با کندی جریان دارد.
وی با اشاره به اینکه در این محور به دلیل بی احتیاطی یک راننده تریلی ۷۰۰ خودرو در این محور گرفتار شده بوند که با تلاش نیروهای امدادی سرنشینان این خودروها در مساجد و منازل روستاهای اطراف اسکان داده شده و خودروها نیز با بازگشایی محور امدادرسانی شدند.جعفری اضافه کرد: با وجود متوقف شدن بارش برف و باز بودن همه جاده‌های اصلی استان، مسیرهای جاده ای شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، نقده، مهاباد، سردشت، پیرانشهر و تکاب و شاهین دژ لغزنده بوده و تردد در آن‌ها با کندی جریان دارد.
وی با اشاره به آمادگی کامل اداره کل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی برای امداد رسانی و مدیریت شرایط نامساعد جوی اضافه کرد: به علت تداوم بارش برف، لغزندگی سطح جاده‌ها و کولاک، شهروندان از تردد غیرضروری به خصوص در جاده‌های بین شهری خودداری کرده و در خودروهای خود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
جعفری همه عوامل و تجهیزات امدادرسانی و راهداری استان برای مدیریت شرایط جوی کنونی بسیج شده و تمام عوامل مرتبط در این امر نیز در آماده باش کامل قرار دارند.
*لزوم رعایت نکات ایمنی و پرهیز از سفرهای غیرضروری
وی با تاکید براینکه در اجرای عملیات راهداری زمستانی اولویت با بازگشایی به موقع راههای اصلی و فرعی و سپس راههای روستایی است ادامه داد: راهداران برای بازگشایی تمامی جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی و حتی مرزی منطقه تلاش شبانه روزی می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مردم برای اطلاع دقیق از وضعیت راههای استان با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند تاکید کرد: ۶۷ راهدارخانه مرکزی، ثابت و سیار در جاده‌های استان برای اسکان ضروری مسافران در راه مانده آماده شده است.
وی با هشدار به رانندگان در خصوص لغزنده بودن برخی محورها و جاده ها اظهارداشت: رعایت نکات ایمنی به همراه داشتن برخی لوازم ضروری و پرهیز از سفرهای غیرضروری توصیه_هایی است که مردم باید جدی بگیرند.
افزایش ابر توام با وزش باد در استان و بارش پراکنده برف به ویژه در نواحی جنوبی از شنبه هفته جاری تا اواسط هفته در آذربایجان غربی آغاز و ادامه دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 11