استاندار آذربايجان غربي:

سرانه آموزشی آذربایجان غربی باید افزایش یابد

سرانه آموزشی آذربایجان غربی باید افزایش یابد

گروه خبر: محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیر بنای توسعه هر جامعه است و وظایف اصلی دولت فراهم نمودن زیر ساخت های لازم و شرایط رایگان در زمینه تعلیم و تربیت است گفت: سرانه آموزشی آذربایجان¬غربی باید افزایش یابد .
به گزارش آرازآذربایجان، آئین افتتاح ۴۸ طرح آموزشی و ورزشی استان در قالب ۲۴۵ کلاس درس و ۲ باب سالن ورزشی توسط اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان با حضور استاندار آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولان استانی در مدرسه استثنائی رحمت در ارومیه برگزار شد. محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در در آئین افتتاح پروژه های آموزشی و ورزشی استان افزود: آموزش و پرورش زیر بنای توسعه هر جامعه است و وظایف اصلی دولت فراهم نمودن زیر ساخت های لازم و شرایط رایگان در زمینه تعلیم و تربیت برای فرزندان کشور است. وی ادامه داد: تمامی همتمان را به خرج خواهیم داد تا زمینه مساعد برای آموزش و پرورش فرزندان سرزمینمان تسهیل گردد. استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۰۰ پروژه دیگر تا مهر ماه سال آتی آغاز خواهد شد خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های اصلی استانداری، افزایش سرانه آموزش است تا دانش آموزان در شرایط بهتری به ادامه تحصیل بپردازند. ۴۸ طرح آموزشی و ورزشی در قالب ۲۴۵ کلاس درس و ۲ باب سالن ورزشی در شهرستان های مختلف استان به بهره برداری رسید. همچنین مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سه هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در استان احداث شده است.
ابراهیم محمدی در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه شهید ساکو مجنونیانس ارومیه اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان دو هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی با ۳۰۰ دانش آموز در استان داشتیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سه هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی دراستان ساخته شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار مدرسه با ۶۰۰دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند عنوان کرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶هزار و ۷۰۰کلاس درس ایجاد شده است.
محمدی با تاکید بر اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ خبری از ارتباطات و دولت الکترونیک نبود خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون بیش از چهارهزار مدرسه هوشمند و تحت وب در استان فعال است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تعداد هنرستانهای قبل از انقلاب در استان را شش واحد اعلام و اضافه کرد: هم اکنون در سایه خدمات بیشمار انقلاب اسلامی این تعداد به ۲۵۱ واحد افزایش یافته است.
محمدی با اشاره به سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی استان گفت: هم اکنون تعداد ۲۰ پژوهش سرای دانش آموزی در ۱۸ منطقه آموزشی استان فعال است که امسال ۴۵۰میلیون ریال اعتبار در اختیار پژوهش سراهای دانش آموزی استان قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه چهلمین سال انقلاب اسلامی، چهل سال ایثار و از خودگذشتگی و افتخار با شعار نگاهی افتخارآمیز به گذشته و امید به آینده است افزود: دانش آموزان، آینده سازان میهن اسلامی هستند و معلمان نیز تربیت نسل آینده را عهده دار هستند.مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۶۵۰ نمازخانه مستقل در مدارس ایجاد شده است افزود: دولت های مختلف بعد از انقلاب نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته اند که باعث بوجود آمدن تحول عظیم در نظلم تعلیم و تربیت بوجود آمده است.
محمدی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان ۹۸ درصد است گفت: قبل از انقلاب اسلامی سطح سواد در استان ۱٫۹۷ درصد بود امروز این میزان به ۳۷٫۱ درصد رسیده است.وی یاد آور شد: آذربایجان غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۱۴۳ شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش آموز خدمات ارزنده ای در طول ۴۰ سال گذشته برای انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


3 + هشت =