سقف ۱۵ واحد مسکونی زلزله‌زده در خوی زده شد

سقف ۱۵ واحد مسکونی زلزله‌زده در خوی زده شد

آرازآذربایجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اجرای سقف ۱۵ واحد مسکونی در مناطق زلزله روستایی شهرستان خوی خبر داد و گفت: کار اجرایی ساخت مسکان روستایی با سرعت در حال انجام است.
جعفر برزگر همچنینی از پایان عملیات بتن ریزی فنداسیون ۲۵۰ واحد مسکونی در این مناطق خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این واحدها نیز بسرعت آغاز شده است.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تعمیری و احداثی در قالب کمک بلاعوض دولت، اظهار کرد: تاکنون به یک هزار و ۲۱۱ واحد تعمیری و احداثی این تسهیلات (۵۰۰ میلیون ریالی) پرداخت شده است.
برزگر با اشاره به تخصیص و پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده برای بازسازی واحدهای مسکونی، یادآور شد: ادامه فرایند ساخت و ساز نیازمند همکاری بانک‌های استان در تامین و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کمک به ساخت مسکن به مردم زلزله زده خوی است.
وی تاکید کرد: با توجه به اقلیم منطقه امیدواریم بانک‌های عامل رفاه، ملت، مسکن و تجارت با تسریع در پرداخت این تسهیلات به پایان فرآیند ساخت و ساز پیش از شروع فصل سرما کمک کنند.
برزگر افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت در اول آبان سال جاری، بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سودو کارمزد پنج درصد برای جبران خسارت ناشی از زمین لرزه در شهرستان‌های خوی و سلماس شدند که با توجه به فرآیند بازسازی، تامین و پرداخت این تسهیلات برای پیشرفت مراحل بازسازی ضروری است.
برزگر ادامه داد: در شهر دیزج دیز از ۱۶۷ پروانه ساخت واحد مسکونی صادر شده از سوی شهرداری در ۵۳ واحد مسکونی عملیات بتن مگر (اجرای پی ساختمان با بتن) انجام شده و و در ۱۵ واحد مسکونی عملیات بتن فنداسیون به اتمام رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: مصالح مورد نیاز از قبیل اسکلت، تیرچه و بلوک سقفی، آجر و سیمان برای فرآیند ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی تامین شده است.
به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا اتمام بازسازی آخرین واحد مسکونی در کنار مردم زلزله زده شهرستان خوی خواهد بود.
زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز ۱۳ مهر امسال در بخش مرکزی شهرستان خوی، موجب تخریب حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و بروز خسارت در چهار هزار واحد مسکونی دیگر در شهر خوی، هر دیزج دیز و ده‌ها روستای اطراف شد.
این زمین لرزه هر چند تلفات جانی نداشت ولی خسارت‌های زیادی را به بخش مرکزی خوی وارد کرد و البته با تلاش نهادهای مرتبط، روند ساخت و ساز در این مناطق به سرعت آغاز شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 18