رييس کل دادگستري استان:

منطقه آزاد ماکو در توسعه آذربایجان‌غربی باید بیشتر نقش آفرینی کند

منطقه آزاد ماکو در توسعه آذربایجان‌غربی  باید بیشتر نقش آفرینی کند

گروه خبر:رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزاد ماکو با جذب سرمایه گذار باید بیشتر در توسعه آذربایجان‌غربی نقش آفرینی کند.
به گزارش آراز آذربایجان، ناصر عتباتی در دیدار با اعضای شورای تامین شهرستان‌های شوط و ماکو، اظهار کرد: ماکو و مرز بازرگان دروازه آسیا به اروپاست و از اهمیت ویژه‌ای در تجارت بین‌الملل برخوردار است که باید از این ظرفیت در توسعه اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی بهره مند شد.
وی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در منطقه، افزود: با همکاری و همدلی لازم باید برنامه‌های دولت در حوزه‌های مختلف از جمله امور اشتغال و اقتصاد به سرانجام مطلوب برسد.
عتباتی ادامه داد: امنیت اتباع خارجی در مناطق مرزی به خصوص در منطقه آزاد تجاری ماکو نقش مهمی در رشد تجارت بین‌المللی دارد که باید مورد توجه همه مسوولان قرار گیرد.
وی با اشاره به انسجام موجود در شورای تامین آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: این انسجام به شورای تامین شهرستان‌ها نیز تعمیم یافته که منجر به همدلی و هم افزایی برای خدمت به مردم و نظام اسلامی شده است.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دستگاه قضایی در کنار شورای تامین قرار دارد، یادآور شد: حمایت‌های قضایی لازم از شوراهای تامین انجام می‌شود.
عتباتی توجه به مقوله امنیت در مناطق مرزی و گمرکات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نگاه به مرزها از تهدید به فرصت باید تغییر کند تا مردم از این ظرفیت در بهبود وضعیت معیشتی بهره مند شوند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = یازده