موانع صادرات سیب در آذربایجان غربی برداشته شود

موانع صادرات سیب در آذربایجان غربی برداشته شود

آرازآذربایجان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بر سرعت دهی و رفع موانع صادرات سیب در استان تاکید کرد.
بهنام شهدی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با بیان اینکه باید به گونه برنامه ریزی شود تا با تسهیل روند صادرات سیب استان، بخش عمده این محصول تا پایان سال صادر شود اظهارداشت: با وجود برخی مشکلات در کشورهای همسایه از جمله عراق روند صادرات به خصوص سیب از استان تغییری نکرده و مشکلی در زمینه صادرات نداریم.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است عنوان کرد: بخشی از این سیب همزمان با آغاز سال نو به منظور تنظیم بازار سیب کشور در داخل توزیع و مابقی به کشورهای خارجی صادر می شود.
شهدی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای صادرات این محصول از استان به بازارهای خارجی، گفت: با توجه به افت کیفیت این محصول در مدت زیاد نگهداری در سردخانه، ضروری است مسئولان استانی و بویژه جهاد کشاورزی، گمرک و سازمان صنعت معدن و تجارت استان، برنامه ریزی مناسب برای صادرات سیب استان داشته باشند.
وی از مدیران گمرک تمرچین نیز خواست تا زمینه را برای صاردات شبانه روزسیب از این گمرک را فراهم کرده تا صادر کنندگان بتوانند در حداقل زمان محصول سیب را از گمرک خارج کنند تا سیب صادراتی در زمان خروج از گمرک دچار افت و کاهش کیفیت نشود.
آذربایجان غربی با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن قطب سیب کشور به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


نُه × = 81