رييس سازمان جهاد کشاورزي استان اعلام کرد

تجهیز بیش از ۷۱ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی به آبیاری نوین

تجهیز بیش از ۷۱ هزار هکتار  از اراضی آذربایجان‌غربی به آبیاری نوین

گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرحهای تجهیز اراضی به سیستم آبیاری نوین تاکنون، در استان ۷۱ هزار و ۱۸۸ هکتار از محل اعتبارات خرده مالکی تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرارگرفته‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان،خسرو شهبازی افزود: از ۴۲۲ هزار هکتار از اراضی آبی استان که ۳۰۲ هزار هکتار زراعی و ۱۲۰ هزار هکتار باغی است، ۵۶ هزار و ۷۰۶ هکتار از اراضی زراعی و ۱۴ هزار و ۴۸۲ هکتار از اراضی باغی از محل اعتبارات خرده مالکی، تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به عبارتی ۱۹درصد از اراضی زراعی و ۱۲درصد از اراضی باغی استان، مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده اند.رییس جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: پتانسیل صرفه جویی برای هر هکتار ۴۴۰۰ متر مکعب است. شهبازی با اشاره به رتبه استان در تجهیز اراضی به سیستم آبیاری نوین گفت: رتبه استان در اجرای سامانه های نوین آبیاری، نهم است. وی اظهار کرد: بهترین روش تشویقی برای کشاورزان، تخصیص اعتبار یا بصورت کمکهای فنی و اعتباری( اعطای سهم کمک بلاعوض دولتی) و یا حتی اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان خواهد بود.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی و عدم وجود نزولات آسمانی و کاهش آب در سطح استان، مراجعه حضوری و استقبال کشاورزان به مدیریتهای جهاد کشاورزی و واحدهای تابعه زیاد شده ولی متاسفانه به علت عدم تامین اعتبار از سوی وزراتخانه، اجرای طرح را با مشکل مواجه کرده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 8 =