- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تجهیز بیش از ۷۱ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی به آبیاری نوین

Posted By admin On آذر ۶, ۱۴۰۲ @ ۹:۳۷ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرحهای تجهیز اراضی به سیستم آبیاری نوین تاکنون، در استان ۷۱ هزار و ۱۸۸ هکتار از محل اعتبارات خرده مالکی تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرارگرفته‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان،خسرو شهبازی افزود: از ۴۲۲ هزار هکتار از اراضی آبی استان که ۳۰۲ هزار هکتار زراعی و ۱۲۰ هزار هکتار باغی است، ۵۶ هزار و ۷۰۶ هکتار از اراضی زراعی و ۱۴ هزار و ۴۸۲ هکتار از اراضی باغی از محل اعتبارات خرده مالکی، تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به عبارتی ۱۹درصد از اراضی زراعی و ۱۲درصد از اراضی باغی استان، مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده اند.رییس جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد: پتانسیل صرفه جویی برای هر هکتار ۴۴۰۰ متر مکعب است. شهبازی با اشاره به رتبه استان در تجهیز اراضی به سیستم آبیاری نوین گفت: رتبه استان در اجرای سامانه های نوین آبیاری، نهم است. وی اظهار کرد: بهترین روش تشویقی برای کشاورزان، تخصیص اعتبار یا بصورت کمکهای فنی و اعتباری( اعطای سهم کمک بلاعوض دولتی) و یا حتی اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان خواهد بود.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی و عدم وجود نزولات آسمانی و کاهش آب در سطح استان، مراجعه حضوری و استقبال کشاورزان به مدیریتهای جهاد کشاورزی و واحدهای تابعه زیاد شده ولی متاسفانه به علت عدم تامین اعتبار از سوی وزراتخانه، اجرای طرح را با مشکل مواجه کرده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%ac%d9%87%d9%8a%d8%b2-%d8%a8%d9%8a%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-71-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%87%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%b6%d9%8a-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.