طی دوره سرد سال گذشته صورت گرفت

مصرف ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز توسط بخش تجاری آذربایجان‌غربی

مصرف ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز توسط بخش تجاری آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تعداد مشترکین گاز در گروه تجاری را ۸۵ هزار و ۵۷۹ مشترک اعلام کرد و افزود: این تعداد ۱۵ درصد کل مشترکین گاز استان را شامل می‌شود که در دوره سرد سال گذشته حدود ۱۲۷ میلیون مترمکعب مصرف گاز داشتند.
«علیرضا شیخی» با اعلام اینکه گروه تجاری، سهم چهار درصدی از کل مصرف گاز در استان را دارد، خاطرنشان کرد: اگر این گروه، ۲۰ درصد در مصرف سالانه خود صرفه‌جویی کند، حدود ۲۵.۵ میلیون مترمکعب خواهد بود که معادل مصرف یک روز گاز در استان است.
وی با بیان اینکه ۲۷۶ هزار واحد صنفی در استان فعالیت دارند که عمده‌ آن‌ها سرپرست خانوار هم به شمار می‌روند، گفت: لذا تبیین ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز به عنوان یک سرمایه‌ی ارزشمند ملی، علاوه بر کاهش مصرف واحدهای تجاری، می‌تواند منجر به نهادینه شدن فرهنگ صرفه‌جویی در خانواده آنها نیز شود.
شیخی با تاکید بر اینکه شرکت گاز هم تکلیف و هم ابزار قانونی برخورد با مشترکان پرمصرف و بدمصرف را دارد، ادامه داد: ما نمی‌خواهیم به صورت قهری با مشترکان پرمصرف گروه تجاری برخورد کنیم بلکه ضروری است اتاق اصناف در این زمینه ورود کرده و طی همکاری با شرکت گاز، با اطلاع‌رسانی‌ها و اخطارهای لازم به واحدهای صنفی، نسبت به مدیریت مصرف گاز از سوی آنها، اقدام کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = نُه