۱۰۰ هزار زائر از مناطق عملیاتی آذربایجان غربی بازدید کردند

۱۰۰ هزار زائر از مناطق عملیاتی آذربایجان غربی بازدید کردند

آرازآذربایجان،مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۰ هزار نفر زائر طی سال جاری از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و یادمان‌ها در استان بازدید کرده و با رشادت های رزمندگان اسلام در این مناطق بیش از پیش آشنا شدند.
سرهنگ پاسدار عزت‌الله ابراهیمی افزود: ۷۹ هزار نفر از این زائران از شهروندان خود استان و بقیه زائرانی از ۱۳ استان دیگر کشور بودند.
وی با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۶۰۰ نفر از از زائران و شهروندان نیز از رزمایش رزمی بصیرتی در آذربایجان غربی بازدید کرده اند، ادامه داد: این رزمایش فرهنگی و بصیرتی از استقبال عمومی بسیار خوبی برخوردار بوده و مورد توجه اقشار مختلف نیز قرار گرفته است.
مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در موضوع راهیان نور غرب هم ۴۰۰ نفر اعزام زائر انجام شد و حدود ۷۰۰ نفر نیز به کرمان برای تجدید میثاق به مزار شهید سلیمانی رهسپار شدند.
سرهنگ ابراهیمی اظهار کرد: امسال اردوهای راهیان نور جنوب به علت مصادف شدن زمان سفرها با ماه مبارک رمضان از نیمه دوم بهمن ماه شروع می شود.
وی با بیان اینکه ۸۵۰ نفراز اقشار مختلف طلاب، فرهنگیان و بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، گفت: اوج برنامه های اعزام از ۱۵ بهمن تا ۲۰ اسفند است.
وی افزود: اعزام ۶ هزار و ۵۰۰ در قالب راهیان نور به یادمانهای فتح المبین، بیت المقدس، اروند کنار، علقمه، شلمچه، طلاییه، هویزه معراج شهدا و بیت المقدس در دستور کار است.
مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در کنار این بازدیدها در جنوب کشور بازدید از شرکت پالایشگاه نفت آبادان و بازدید از نمایشگاه هوا فضای سپاه در قالب اردوهای پیشرفت و آبادانی نیز برنامه ریزی شده است.
۶ یادمان مصوب در آذربایجان غربی پذیرای زائران هستند
سرهنگ ابراهیمی اظهار کرد: ۶ یادمان مصوب در آذربایجان غربی پذیرای زائران هستند که یادمان بلفت، دوپازا و شهدای دارساوین سردشت، شهدای تمرچین و شهید کاظمی پیرانشهر، شهید امینی مهاباد و شهید بروجردی در نقده را شامل می شوند.
وی با اشاره به اینکه یادمان شهید کاوه در پادگان امام سجاد (ع) مهاباد در حال راه اندازی است، گفت: اقدامات لازم در این زمینه آغاز شده است و امیدواریم یادمان هفتم آذربایجان غربی هم در آینده نزدیک به مرحله افتتاح برسد.
ابراهیمی با بیان اینکه ۲ اردوگاه در جنوب کشور و ۲ اردوگاه در خود استان برای اجرای طرح های راهیان نور فعال است، افزود: اردوگاه حیدرلو در ارومیه و شهید صفرزاده سردشت ۲ اردوگاه داخل استانی به شمار می روند که نیازمند تجهیز هستند.
وی اظهار کرد: ۲ اردوگاه جنوب کشور اردوگاه شهید مسعودیان اهواز و شهیدان باکری خرمشهر هستند که با وجود حمایت هایی که انجام گرفته، نیازمند توجه بیشتر و افزایش ظرفیت اسکان است.
وی بیان کرد: امسال به همت استاندار آذربایجان غربی و مدیران کل حوزه های مربوطه، آشپزخانه ای با ظرفیت پخت و پز برای یک هزار نفر زائر در روز برای اردوگاه های جنوب کشور راه اندازی شده است.
آذربایجان‌غربی جزو استان‌های مقصد برای کاروان‌های راهیان نور شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود؛ وجود مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در این استان باعث شده تا سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی از این مناطق و یادمان‌های شهدای آن بازدید کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = سه