عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان خوی

عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان خوی

آرازآذربایجان،به مناسبت روز مباهله آئین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان خوی برگزار شد.
در این آئین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی و جمعی از علما و روحانیان حوزه در بقعه شیخ نوایی برگزار شد ۹ طلبه حوزه‌های علمیه شهرستان خوی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند و فعالیت در سنگر تبلیغ دین را آغاز کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی در این مراسم به موضوع مباهله پرداخت و گفت: پیامبر اعظم (ص) با مباهله عظمت اسلام و اهل بیت را ثابت کرد و پاسخ بسیاری از یاوه سرایی‌های دشمنان را داد.
وی با اشاره به ویژگی‌های دین مبین اسلام تصریح کرد: اسلام دنبال تحمیل نگاه خود نیست، اما آنان که در چارچوب اسلام قرار می‌گیرند اسلام حقوق آ نها ر ا تا کاملا رعایت می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: اسلام دین گفتگو دین منطق و دین معرفت است، مباهله این اصول را ثابت کرد.
وی با اشاره به نقش طلاب در جامعه تاکید کرد: خانواده‌هایی که فرزندانشان طلبه شدند و با لباس روحانیت وارد سنگر تبلیغ شده اند خدمت شایسته و صادقانه‌ای به دین مبین اسلام کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر امام خمینی را بزرگ طلبه جهان اسلام دانست و تصریح کرد: امام خمینی ره از سنگر حوزه برخاست و تحول بسیار بزرگی را جهان بوجود آورد.
حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی هم در این مراسم با اشاره برضرورت توجه به نقش حوزه‌ها و طلاب در جامعه گفت: امروز فرصت تازه‌ای برای گسترش و معرفی دیدگاه اهل بیت در دنیا به وجود آمده است و علمای شیعه باید خود را برای ظهور آماده نمایند و لازمه این کار زمان شناس بودن، آشنا بودن به زبان و ادبیات روز دنیا برای نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف است .
مداحی و مولودی خوانی از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 7 =