- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان خوی

Posted By admin On تیر ۲۲, ۱۴۰۲ @ ۱۱:۳۴ ق.ظ In اخبار ویژه,خوی,فرهنگ و هنر | No Comments

آرازآذربایجان،به مناسبت روز مباهله آئین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان خوی برگزار شد.
در این آئین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی و جمعی از علما و روحانیان حوزه در بقعه شیخ نوایی برگزار شد ۹ طلبه حوزه‌های علمیه شهرستان خوی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند و فعالیت در سنگر تبلیغ دین را آغاز کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی در این مراسم به موضوع مباهله پرداخت و گفت: پیامبر اعظم (ص) با مباهله عظمت اسلام و اهل بیت را ثابت کرد و پاسخ بسیاری از یاوه سرایی‌های دشمنان را داد.
وی با اشاره به ویژگی‌های دین مبین اسلام تصریح کرد: اسلام دنبال تحمیل نگاه خود نیست، اما آنان که در چارچوب اسلام قرار می‌گیرند اسلام حقوق آ نها ر ا تا کاملا رعایت می‌کند حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: اسلام دین گفتگو دین منطق و دین معرفت است، مباهله این اصول را ثابت کرد.
وی با اشاره به نقش طلاب در جامعه تاکید کرد: خانواده‌هایی که فرزندانشان طلبه شدند و با لباس روحانیت وارد سنگر تبلیغ شده اند خدمت شایسته و صادقانه‌ای به دین مبین اسلام کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر امام خمینی را بزرگ طلبه جهان اسلام دانست و تصریح کرد: امام خمینی ره از سنگر حوزه برخاست و تحول بسیار بزرگی را جهان بوجود آورد.
حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی هم در این مراسم با اشاره برضرورت توجه به نقش حوزه‌ها و طلاب در جامعه گفت: امروز فرصت تازه‌ای برای گسترش و معرفی دیدگاه اهل بیت در دنیا به وجود آمده است و علمای شیعه باید خود را برای ظهور آماده نمایند و لازمه این کار زمان شناس بودن، آشنا بودن به زبان و ادبیات روز دنیا برای نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف است .
مداحی و مولودی خوانی از بخش‌های دیگر این مراسم بود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d9%85%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.