سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری است

سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری است

آرازآذربایجان، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۲ متر مربع، میانگین کشوری ۵.۲ است که این شاخص در مدیریت ناحیه یک شهر ارومیه ۲.۷ و ناحیه ۲ ارومیه ۲.۸ بوده که پایین‌تر از میانگین استانی است.
علی مطهری با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در آذربایجان غربی۱۳ سانتیمتر مربع و سرانه کشوری ۳۴ سانتیمتر مربع است، اضافه کرد: برای داشتن آموزش و پرورش موفق فراهم سازی زیرساختها ضروری است.
وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساختهای پرورشی و تربیت بدنی از اولویتهای آموزش و پرورش استان است، اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی در مدارس آذربایجان غربی ۱۳ سانتیمتر مربع و میانگین سرانه در کشور ۳۴ سانتیمتر مربع است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید براینکه توسعه و ساماندهی فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی نیز مد نظر است، اظهار کرد: دربرخی مناطق رشته یا رشته هایی وجود دارد که مورد نیاز نیست و در برخی نقاط رشته هایی هستند که تقاضا زیاد بوده و باید ساماندهی شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه لازم است از ظرفیت‌ دستگاه‌ها و خیرین برای رفع مشکلات زیرساختی و فضا استفاده شود، گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز امسال بیش از هشت برابر سنوات قبل بوده است و از این فرصت باید به نحو مطلوب استفاده کرد.
مطهری با اشاره به اینکه لازم است با شتاب بیشتر و با اخذ اعتبارات مشکل پروژه های نیمه تمام را حل کرد گفت: با اتمام این پروژه ها شاخص فضا ارتقا می یابد.
وی با بیان اینکه این نهاد با ۴۲ هزار فرهنگی و ۷۰۰ هزار نفر دانش اموز در مسیر تحولگرایی حرکت می کند،افزود: ۱۱۴ هزار و ۴۵۲ نفر از دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی و مابقی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ۱۸۳ هزار و ۳۱۸ نفر از دانش آموزان در مدارس روستایی و ۴۷۱ هزار نفر از آنان در مدارس شهری مشغول به تحصیل هستند که ۳۱۷ هزار دختر و بقیه دانش آموزان پسر هستند.
مطهری اضافه کرد: برای سال پیش رو توسعه سواد آموزی و آموزش بزرگسالان، توسعه دولت الکترونیک و آموزش مجازی، توسعه متوازن در دوره متوسطه در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و توسعه مشارکتهای مردمی و بخش غیر دولتی اولویت‌های مد نظر این اداره کل است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


2 × سه =