۱۰ هزار تست سریع کرونا به آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

۱۰ هزار تست سریع کرونا به آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ هزار تست سریع کرونا در راستای شناسایی هرچه زودتر مبتلایان به استان اختصاص یافته که در مراکز سرپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان ،دکتر جواد آقازاده افزود: با استفاده از تست سریع، می توان در کمتر از ۳۰ دقیقه افراد مبتلا به کووید ۱۹ را شناسایی کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون در هیچ آزمایشگاهی در آذربایجان غربی، تست سریع انجام نمی گیرد و این تست ها فقط در اختیار دانشگاه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه، یک‌هزار و ۸۰۰ تست روزانه در استان انجام می گیرد.
آقازاده با اشاره به روند شیوع کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق بررسی های اپیدمیولوژیک در سوم تیر امسال، در بهترین وضعیت چند ماه اخیر قرار داشتیم به طوری که استان به تدریج به وضعیت سفید نزدیک می شد اما سهل انگاری ها موجب شیوع گسترده بیماری شد.
وی بیان کرد: در ۲۳ آبان نیز بیشترین تعداد بستری های استان ثبت شد اما با اعمال محدودیت ها از ۲۳ آبان تعداد بیماران بستری که به ۴۰۰ نفر نیز رسیده بود، کاهش یافت.
وی با بیان این نکته که هر اجتماعی به هر شکلی و در هرمکانی موجب انتشار ویروس می_شود، افزود: در موج سوم که تعداد بستری ها افزایش یافت، کمبود تخت و مشکل اکسیژن نداشتیم و متخصصان و پرستاران با جان و دل تلاش کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره طرح شهید سلیمانی نیز گفت: طرح مدیریت و کنترل به شیوه محله محور شهید قاسم سلیمانی به منظور کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ آغاز شده که یکی از اهداف این طرح، مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی برای کنترل اپیدمی است و در قالب آن، ضمن تبلیغ رعایت پروتکل بهداشتی درمانی، از گروه های آسیب پذیر نیز حمایت می شود.
آقازاده اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این طرح شناسایی بیماران مبتلا و مثبت کووید ۱۹ هستند که پس از شناسایی افراد در صورت نیاز به حمایت و قرنطینه توسط بسیج و مراقبان سلامت کمک شوند تا در خانه بمانند.وی اظهار کرد: این طرح از اول آذر در سه محله ارومیه آغاز شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = هجده