امام جمعه شاهين‌دژ:

جوانان به جای تحریم حج در فضای مجازی به مدیریت آن بیاندیشند

جوانان به جای تحریم حج در فضای مجازی  به مدیریت آن بیاندیشند

گروه خبر:امام جمعه شاهین‌دژ گفت: جوانان به جای اینکه حج را در فضای مجازی تحریم کنند باید برای مدیریت آن چاره‌اندیشی کنند.
حجت‌الاسلام نقی باقری در گفت‌وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: متاسفانه به دنبال اتفاقاتی که در مکه مکرمه از عید قربان تاکنون رخ داده، منجر به آن شد تا جوانان از سر احساسات و بدون فکر کردن به عواقب آن کمپین‌های تحریم حج در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنند.
وی با اشاره به اینکه عده‌ای هم از این قبیل حرکت‌ها استقبال به عمل آورده‌اند، افزود: دشمنان مبین اسلام با نرفتن مسلمانان واقعی جهان به مکه مکرمه به طور قطع بهره‌برداری‌ سیاسی خواهند داشت، به طوری که این قبیل حرکات به اسلام، قرآن و ولایت لطمه می‌زند.
این مسئول با اظهار اینکه شرکت نکردن در مناسک حج به طور قطع بزرگترین ضربه را به دین مبین اسلام وارد می‌‌کند، خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی و تکالیف عبادی مکمل یکدیگر بوده و نباید از هیچ یک غفلت بورزیم.
مسئول حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ با اظهار اینکه امروز آل سعود به دنبال نهادینه کردن تفکر تحریم حج در بین مسلمان جهان است خاطرنشان کرد: غرب و دست نشاندن آن آل سعود در منطقه به دنبال چنین مسئله‌ای هستند، به طوری که در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌اند.این استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه با اظهار اینکه در صورت نرفتن مسلمان به مناسک حج به طور قطع داعش، النصره، وهابیت و این قبیل فرقه‌های منحرف به جای اسلامی واقعی به ملت‌ها معرفی می‌شود، یادآوری کرد: همچنین سایر اقشار را خارج شدگان از دین و رافضیه تلقی خواهند کرد.
امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه مناسک حج در دین مبین اسلام و بین تکالیف دینی از جایگاه ارزشمند برخوردار بوده، همچنین پیامبر اکرم (ص) آخرین حج‌شان را با همراهی مردم به جا آورده‌اند، یادآوری کرد: بنابراین باید جوانان بیش از پیش هوشیار بوده و بر آگاهی خود بیفزایند.
باقری ضمن تاکید بر ضرورت علت‌یابی و یافتن دلیل بروز این وقایع سهمناک در حج امسال، خاطرنشان کرد: بنابراین به جای تبلیغ نرفتن به زیارت خانه خدا باید به این موضوع توجه داشته باشیم، حج از فروع دین بوده و از زمان پیامبر اکرم (ص) تاکنون انجام گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه چنانچه جوانان در فضای مجازی به کمپین‌های تحریم حج ملحق شوند، در عالم واقعیت برای مدیریت حج نمی‌‌توانند برنامه‌ای ارائه دهند، خاطرنشان کرد: مدیریت خانه خدا حق ما بوده و باید به ما بدهند، چرا که در برهه‌های مختلف مسلمانان راستین به ویژه در ایران اسلامی شایستگی خود در این زمینه‌ها را نشان داده‌اند.
امام جمعه شاهین‌دژ گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی ۷۵ میلیون نفر در خیابان‌ها مشغول عزاداری بوده، نیمه‌شعبان بین دو تا سه میلیون نفر در مسجد جمکران برای زیارت مشرف می‌شوند، همچنین در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دو میلیون نفر در بارگاه ایشان حضور دارند.
این مسئول بیان داشت: همچنین سال گذشته ۲۰ میلیون نفر با پای پیاده به زیارت کربلای حسینی شتافتند، ولی با این همه تاکنون هرگز ولو در ابعاد معمولی واقعه‌ای رخ نداده است.
وی ادامه داد: بنابراین سوال و ابهام واقعی در ارتباط با نوع عملکرد آل سعود به وجود می‌آید که چرا و چگونه حضور یک و نیم میلیون نفر در منا منجر به وقوع چنین وقایع دردناک و جان باختن جمعی از مسلمانان شد، بنابراین جز سوءمدیریت و بی‌کفایتی عامل دیگر نمی‌تواند در بین باشد.مسئول حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ با اظهار اینکه وقوع این حادثه به صورت اتفاقی آن هم در گذرگاه‌ها و معابر عریض مکه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: سران عربستان سعودی یک سال کامل برای فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری حج فرصت داشتند.
این مسئول ضمن اینکه جان باختن جمعی از هم‌وطنان در واقعه دردناک منا را به مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت گفت بیان داشت: اگر هشدار جدی و قاطعانه رهبری نبود، آل سعود همچنان پیکرهای مطهر را به کشورمان برنگردانده بود، بنابراین در همه احوال باید همواره پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


4 + هفت =