مديرکل بازرسي آذربايجان‌غربي:

سازمان بازرسی پیگیر ترک فعل‌ها در حوزه احیا دریاچه ارومیه است

سازمان بازرسی پیگیر ترک فعل‌ها در حوزه  احیا دریاچه ارومیه است

گروه خبر:مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی از تشکیل ۶۵ فقره پرونده تخلفاتی اداری دراستان خبر داد و گفت:طی بررسی اعتبارات انجام شده از دستگاه‌های اجرایی از استرداد ۱۰۰۰میلیارد تومانی دستگاه‌ها در استان جلوگیری به عمل آمد. به گزارش آراز آذربایجان ، روح الله محبوبی مدیرکل بازرسی کل استان آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بازرسی کل وظیفه منظم و مستمر نظارت بر حسن اجرای قانون در تمام موسسات دولتی و عمومی را برعهده دارد.
وی گفت: سازمان بازرسی کل حق اعلام جرم، حق شرکت در جلسات و حق اعتراض از آرای دادگاه را داشته و در صورت صلاحدید می‌تواند موارد را به اطلاع عموم برساند.
مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل اقدام به آسیب شناسی و بررسی مشکلات در دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها کرده و سو جریانات و معضلات را اولویت‌بندی و برای بررسی به تهران و به قوه قضائیه ارسال می‌کند.
محبوبی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۸ پرونده تخلفاتی دستگاه‌ها در سازمان بازرسی در حال بررسی است.وی افزود: در طول سال ۶۵ پرونده تخلفاتی در استان از دستگاه‌های مختلف تشکیل شده است.
مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طی مهر ماه سال گذشته تا کنون از ۲۵ پرونده تشکیل شده کشف جرم شده و تعداد ۲۳۳ نفر کارمند دولتی برای تعقیب تخلفات اداری به مراجع مربوطه ارجاع و تعداد ۶۹ نفر به مراجع قضایی معرفی شده است.محبوبی تاکید کرد: رویکرد سازمان بازرسی کل طبق سند تحول قضایی پیشگیرانه و اصلاحی است .وی ابراز کرد: سازمان بازرسی بر اساس قانون حق دارد از تمام ارگان‌های بازرسی کند و احیای حقوق عامه و شناسایی گلوگاه‌های فساد از وظایف اصلی سازمان است.
مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی با اشاره به بررسی‌های انجام شده از فعالیت‌های دستگاه‌ها اذعان کرد: امسال در بررسی اعتبارات متوجه شدیم که هزار میلیارد تومان در دستگاه‌ها اعتبار جذب نشده که تذکرات لازم داده شد که اعتبارات را جذب و از استرداد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دستگاه‌ها در استان جلوگیری به عمل آمد.
محبوبی عنوان کرد: اعتبارات جذب نشده مربوط به بنیاد مسکن، راهداری، راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، آب و فاضلاب بوده است.
وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان در خصوص مطالبات مردمی است، گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی بهترین معادن را دارا اما بهره مناسبی از این موضوع نبرده و مواد معدنی در استان به‌طور خام فروشی بوده در این راستا سازمان بررسی به این موضوع ورود جدی کرده است.مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به اینکه شورای معادن در کشور و استان تعطیل شده بود دوباره این شورا فعال و با اهتمام هر چه بیشتر به استخراج، فرآوری، فروش مواد معدنی در استان نظارت داشته تا مردم استان و منطقه از سود آن بهرمند شوند.محبوبی با اشاره به مشکلات دریاچه ارومیه اذعان کرد: پروژه تونل کانی سیب یک پروژه فاخری و ارزشمندی که چندین بار بازرسی‌ها از آن انجام شده نظارت بر اجرای پروژه بر عهده تهران و وزارت نیرو است و استان هیچ گونه اختیاراتی در این زمینه نداشته و نظارت استان کمرنگ است، مسؤولان قبلی باعت این شده‌اند که نظارت به تهران ارجاع داده شود.
وی اظهار کرد: در خصوص احیای دریاچه ارومیه ترک فعل و کم‌کاری‌های وجود داشته که باعث شد روند احیا و اتمام پروژه‌ها به کُندی پیش رود که در حال حاضر پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تونل کانی سیب یک سری مسایل فنی و تخریب‌های به وجود آمده مانع انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه شده امید است تعمیرات آن با سرعت هرچه بیشتر به اتمام رسیده و تاپایان سال آب رودخانه زاب به دریاچه انتقال یابد.
محبوبی بیان کرد: دریاچه ارومیه بحث ملی است که اگر مشکلات آن رفع نشود مشکلات جدی در پیش رو خواهیم داشت.
وی با اشاره به سد ساروق تکاب عنوان کرد: بیشترین رهاسازی آب برای احیای دریاچه ارومیه از سد ساروق تکاب بوده اما کمترین میزان آن به دریاچه رسیده و در مسیر دچار مشکل و سواستفاده شده است.
مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: پیگیر پروژه‌های ناتمام و راکد و آب‌های مرزی هستیم و استفاده از حق آبه رود ارس و زاب یکی از اولویت‌های ما است که مورد بررسی قرار دارد.
محبوبی اعلام کرد: سازمان بازرسی کل کشور به دنبال الکترونیکی کردن و هوشمندسازی ادارات است که کنترل‌ها را به صورت هوشمند انجام دهد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


6 + = ده