نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي:

۹۵ درصد قاچاق از معابر رسمی وارد کشور می شود

۹۵  درصد قاچاق از معابر رسمی  وارد کشور می شود

گروه خبر:نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی کولبران توسط دولت گفت: ۹۵ و نیم درصد قاچاق از طریق معابر رسمی وارد کشور شده و تنها نیم درصد قاچاق از طریق معابر کولبری است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرز کیله سردشت دروازه ترانزیت به خاک اقلیم کردستان عراق به عنوان مصرفی‌ترین بازار خاورمیانه است افزود: باید مبادلات مرزی با عراق به بیش از ۲۶ میلیارد دلار در سال برسد.
رسول خضری با تاکید بر توسعه بازارچه‌های مرزی اظهار کرد: بی‌شک توسعه این بازارها باعث ارز آوری برای کشور، گسترش مبادلات مرزی برای تجار و بازرگانان و نیز توسعه صادرات محصولات می‌شود.
وی افزود: فعال شدن معابر کوله بری به شکل کارت الکترونیکی نیز سبب افزایش رفاه مردم و کاهش قیمت کالاهای اساسی می‌شود.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی کولبران توسط دولت تصریح کرد: ۹۵ و نیم درصد قاچاق از طریق معابر رسمی وارد کشور شده و تنها نیم درصد قاچاق از طریق معابر کولبری است.
وی گفت: بنابراین بی‌توجهی به معیشت مرزنشینان سبب خالی شدن این مناطق از سکنه شده در حالی که با ایجاد بازارچه‌های مرزی می_توان وضعیت زندگی آنها را سامان داد و امنیت و منافع ملی کشور را تامین کرد.
فرماندار سردشت نیز با اشاره به ظرفیت کوله‌بران در بازارچه کیله سردشت افزود: هم اکنون معابر قاسم‌رش و بازارچه کیله با هم ادغام و کوله‌بران ساماندهی شده و به صورت نوبت‌بندی در این مرز مشغول به کار هستند.
اقصی نخشی‌پور اظهار کرد: سال گذشته دولت مرز کیله سردشت را به عنوان گذرگاه رسمی اعلام کرد و بنابراین در حال پیگیری ایجاد زیرساخت پس از کرونا در این منطقه هستیم چون اگر زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در آن تامین شده و مسافر و گردشگر از آن عبور و مرور کنند در وضعیت اشتغال و معیشت مردم منطقه تاثیر بسیار مثبتی برجای خواهد گذاشت.
وی در ادامه گفت: هم اکنون محور مواصلاتی آن نیز که ۱۰ کیلومتر از شهر سردشت به مرز کیله است به پیمانکار واگذار شده که روکش شود و تاکنون چهار کیلومتر آن بهسازی شده است.فرماندار سردشت تصریح کرد: باید اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های این مرز توسط مسئولان واگذار شود تا شاهد ساماندهی بیش از پیش کوله‌بران در این زمینه نیز باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز بیان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تجهیز و ساخت مرز جدید رسمی کیله سردشت انجام شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، ارسلان شکری اظهار کرد: به زودی در مرز کیله سردشت سالن تجاری و مسافری به صورت موقت آغاز به کرده و در این بازه زمانی نیز مقدمات لازم برای اجرای طرح اصلی فراهم می_شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = دو