رکوردشکنی زنان در انتخابات شوراهای شهر آذربایجان‌غربی

سودا تیمورپور
گروه گزارش: رکورد حضور زنان در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان غربی شکست. این در حالی است که ۱۸ نفر از اعضای شورای شهرهای آذربایجان غربی را زنان تشکیل دادند و توانستند رأی اعتماد مردم استان را جذب کنند. در شورای اسلامی شهر بوکان چهار زن توانستند کرسی‌های شورای شهر را تصاحب کنند که سه نفر آن‌ها به‌صورت عضو اصلی و یک نفر به‌صورت علی‌البدل انتخاب شدند.
موضوعی که در شورای شهر بوکان موردتوجه قرار گرفت، اول شدن یک زن در انتخابات شورای شهر بود. خانم “ژیلا عبدی” توانست در اقدامی بی‌سابقه با کسب آرای ۲ هزار و ۷۵۰ رأی به‌عنوان نفر اول وارد شورای شهر بوکان شود.
پس از ایشان خانم‌ها “گلاویژ حسینی” و “پخشان سلیمی” و “هانا چالاک” توانستند به ترتیب ۲ هزار و ۴۷ رأی، ۲ هزار و ۴۳ رأی و یک هزار ۷۱۲ رأی را کسب کنند که ۳ نفر اول آن‌ها به‌عنوان عضو اصلی و یک نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل وارد شورا شوند.
اما این تمام ماجرای حضور زنان در شوراهای اسلامی شهر‌ها در آذربایجان غربی نبود و پدیده‌ای دیگر این بار در نقده رخ داد.به‌طور بی‌سابقه‌ای یک زن در انتخابات شورای شهر نقده رأی اول را کسب کرد. خانم “زهرا محمدی” با رأی ۱۰ هزار و ۹۳ رأی توانست به‌عنوان نفر اول وارد شورای شهر نقده شود.پس از ایشان نیز خانم‌ها “پریسا یوسف زاده” و “لیلا حیدری” به ترتیب با آرای ۴ هزار و ۸۰۰ رأی و ۳ هزار و ۵۳ رأی وارد شورای شهر نقده شدند. خانم حیدری به‌عنوان عضو علی‌البدل وارد شورای شهر نقده شدند.
در پیرانشهر نیز زنان پیشروی انتخابات شورای شهر بوده و خانم “معصومه خضروند” با آرای ۵ هزار و ۱۴ رأی توانست به‌عنوان نفر دوم وارد شورای شهر پیرانشهر شود.خانم “نسرین قریشی” نیز با رأی هزار و ۵۴۸ رأی نیز وارد شورای شهر پیرانشهر شد.در ارومیه خانم “گلشن نوروزی ” با کسب ۲۱ هزار و۵۶۰ رأی توانست یکی از کرسی‌های شورای شهر ارومیه را کسب کند.
در مهاباد خانم‌ها “شادی جنگلی” و “فاطمه رحیمی” با آرای به ترتیب یک هزار و ۹۱۲ رأی و یک هزار و ۶۳۰ رأی توانستند وارد شورای شهر شوند.در بازرگان خانم ” فاطمه حسن اقدم” با ۲هزار و ۱۴ رأی به‌عنوان نفر اول انتخابات شورای شهر بازرگان انتخاب شد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازندای موج، در سایر شهرستان‌ها نیز خانم‌ها “سمیه محمدی آذرپور” با ۳۶۵ رأی از گوگتپه، “مهسا محب علیزاده” (علی‌البدل) از بازرگان، “رقیه براتی” با ۲ هزار و ۶۷۱ رأی از تکاب، “هلاله شیخه پور” با ۶۴۱ را از ربط، “آمنه رحمتی” با یک هزار و ۱۹۶ رأی از محمدیار کسب کنند.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


× 2 = چهار