فعال سياسي اصلاح طلب از مديريت جديد استان خواستار شد

بهره‌گیری از یاران باتجربه همراه با توسعه احزاب

بهره‌گیری از یاران باتجربه همراه با توسعه احزاب

گروه سیاسی: روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب استان آذربایجان غربی، در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و روسا و تعدادی از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی با استاندار جدید آذربایجان غربی با بیان اینکه تغییرخواهان استان منتظر به بار نشستن وعده های دولت تدبیر وامید هستند، تاکید کرد:مدیریت جدید استان با تجربه پانزده ساله در عرصه مدیریت ارشد اجرایی استان‌ها می‌تواند روزهایی سراسر امید و سرشار از توسعه و بالندگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را برای مردم آذربایجان غربی به ارمغان بیاورد.محمدعلی خالق نژاد، افزود:امید است در زمینه به‌کارگیری همکاران دولت تدبیر وامید در آذربایجان غربی از یاران صادق، مخلص، باتجربه و وفادار به آرمان‌های اصلاحات و اعتدال بهره گیری شود.
متن کامل سخنرانی این فعال سیاسی به شرح زیر است:آفتاب اعتدال بر آسمان ایران تابیدونسیم تغییر کشور را فرا گرفت و ۲۴ خرداد ۹۲ حماسه ای شد به عظمت ملت بزرگ ایران. جمعه ای که سراسر شور بود و شعور. شور حضور در پای صندوق‌های رأی و پایبندی به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شعوری برای ضرورت نگاه جدید در عرصه مدیریت ایران اسلامی. آری، در روز انتخابات ریاست جمهوری همه باهم، دست در دست هم، برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار ملت ایران اضافه کرده و نقطه عطف دیگری در سپهر سیاست ایران خلق کردیم.
بیست میلیون ایرانی با شعار تغییر، تدبیر وامید، شهرها و روستاهای ایران را از رخوت انزوا، بی توجهی و هشت سال عقب گرد و پس رفت در عرصه های سیاسی، اقتصادی، عمرانی و البته بین‌المللی رها کرده و با پرچم‌های بنفش تغییر و تحول، مردی از مردان نیک روزگار، از تبار انقلاب، از یاران مخلص و باوفای امام راحل (ره) مردی از زمره شهیدانی چون شهید مظلوم دکتر بهشتی، دکتر حسن روحانی را انتخاب کرده و مصدر امور را به وی سپردند.
آری عزیزان، صحنه این‌گونه بود، هاشمی، خاتمی، عارف، و بالاخره روحانی کاری کردند، کارستان. دوراندیشی و والا منشی آیت الله هاشمی، درایت و کیاست خاتمی، گذشت و فداکاری عارف و بالاخره میانه روی، عقلانیت و اخلاق برخاسته از گفتمان اصلاحات و اعتدال، دکتر حسن روحانی را پیروز عرصه انتخابات کرد تا بار دیگر ثابت شود که هاشمی، خاتمی و روحانی سه انتخاب برتر و اصلح ایرانیان بوده است.
جناب آقای استاندار، بنده از طرف خویش، اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و فعالان اصلاح طلب و اعتدال گرای شهرستان تکاب و سایر شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی انتخاب و انتصاب شایسته حضرتعالی از سوی دولت تدبیر وامید را به عنوان استاندار آذربایجان غربی تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد متعال آرزومندم حسن سابقه حضرتعالی، تجربه و تدبیر شما بتواند روزهای خوب، سراسر امید و سرشار از توسعه و بالندگی اقتصادی، سیاسی و عمرانی را برای مردم استان به ارمغان بیاورد؛ و بنده نیز همانند سه میلیون شهروند آذربایجان غربی رجاء واثق داشته و دارم، تجربه ۱۵ ساله حضرتعالی در عرصه مدیریت عالی اجرایی استان‌های حساسی چون آذربایجان غربی، قم و لرستان در دوره پربار سازندگی و دوره کم نظیر اصلاحات می‌تواند گره مشکلات چندین ساله این استان را بگشاید و باری از دوش این مردم باوفای استان بردارد.
همان‌گونه که ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند: مردم برای حل مشکلات کشور امید بسته‌اند. خوب است همه در این راه قدم برداریم تا پاسخگوی مردم باشیم.
جناب آقای استاندار؛ رأی ۷۲ درصدی مردم آذربایجان غربی پیامی بود برای تغییر وضع موجود.تغییر مطالبه اصلی مردم است.
بنده جسارتاٌ لازم میدانم در این زمینه ۲ نکته را خدمت حضرتعالی به عنوان مدیریت ارشد استان و نماینده عالی دولت تدبیر وامید عرضه بدارم:
۱- عافیت طلبان و افراد باری به هر جهت و کسانی که معلوم نیست یار چه گروهی هستند از یک طرف، و اصول‌گرایان شکست خورده که در ایام انتخابات برای شکست کاندیدای اصلاح طلبان و اعتدال گرایان از هر کوششی و هر راهی بهره جستند ولی سیل خروشان مردم ناکامشان ساخت، اکنون اصلاح طلب تر از هر اصلاح طلبی شده و خود را یار دولت کرده‌اند تا بتوانند همچنان در عرصه بمانند. مدعیانی که در انتخابت گذشته یا شدیداٌ رقابت می‌کردند یا ساکت بودند و یا نامی بجز حسن روحانی را در برگ رأی خود نوشتند.
نمایندگان اصولگرایی که برای رد صلاحیت آیت الله هاشمی بارها به شورای نگهبان نامه نوشتند و اکنون برای استیضاح، سوال و احضار وزرای دولت تدبیر وامید به مجلس به بهانه های واهی امضاء جمع آوری می‌کنند و به صورت خاموش و پنهان در پرتو شعار اعتدال و تعامل رئیس دولت یازدهم چوب لای چرخ دولت می‌گذارند مگر اینکه سهمی به آن‌ها داده شود ولی غافل از اینکه روحانی اهل سهم دادن و باج دادن نیست. بلکه اهل تعامل است. انتظار مردم و تغییرخواهان این است که در استان آذربایجان غربی و در زمینه انتصاب همکاران دولت تدبیر و امید و عوامل ارشد اجرایی و سیاسی در شهرستان‌ها از یاران و همکاران صادق، مخلص، با تجربه و وفادار به آرمان‌های اصلاحات و اعتدال استفاده شده و راه بر عافیت طلبان و سهم خواهان بسته شود تا به واسطه حضور چهره های تکراری و آزمون پس داده و کسانی که به خاطر عملکرد ضعیف آن‌ها و گروه و حزبشان مردم به دکتر روحانی و تحول خواهی اقبال نشان دادند امید مردم ناامید نشود.
۲- ایجاد زمینه مناسب و فضای مطلوب سیاسی و کاستن از فضای امنیتی برای فعالیت فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خواست عموم رأی دهندگان به دکتر روحانی است.فضای امنیتی نامناسب و محدودیت‌های عدیده طی ۸ سال اخیر همواره سد راه فعالان مدنی و سیاسی، روزنامه نگاران و اصحاب قلم و مطبوعات و فعالان احزاب بوده است. به طوری که اکنون نه تشکل در خور شأنی برای اصلاح طلبان و اعتدال گرایان وجود دارد و نه فضای مناسبی برای فعالیت معدود روزنامه نگاران اصلاح طلب که بتوانند اصول و ارزش‌های اصلاح‌طلبانه را نشر دهند. اینک که به یمن کلید عقلانیت و تدبیر روحانی فضای سیاسی اندکی تلطیف شده امید آن است که زمینه توسعه احزاب و رسانه های اصلاح طلب و اعتدال گرا و ایجاد تشکل‌های سیاسی و فرهنگی فراهم شده و ایجاد فضای باز برای فعالیت فعالان سیاسی و مدنی در کنار توجه به امر معیشت مردم و عمران و آبادانی شهرها و روستاها در دستور کار قرار گیرد.در خاتمه لازم است به استحضار برسانم ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان تکاب با معدود دوستان اصلاح طلب در فضایی مملو از سرخوردگی و البته توأم با ترس و دلهره در کنار امید به آینده با کمترین هزینه فعالیت نمود و مردم این شهرستان ۲۷ هزار رأی به نام دکتر روحانی به صندوق‌ها ریختند و اکنون بی‌صبرانه منتظر به بار نشستن وعده های داده شده دولت تدبیر وامید به دست کارگزاران دولت در این شهرستان هستند. استاندار محترم؛ شهرستان تکاب علاوه بر عقب‌ماندگی تاریخی در زمینه های عمرانی، اقتصادی و خدمات عمومی از مشکلات و نارسایی‌ها و محدودیت‌های خاص سیاسی، فرهنگی و صد البته امنیتی کاذب رنج می‌برد وامید است در اتخاذ سیاست‌های آینده برای توسعه پایدار شهرها، مشکلات و موانع فرا روی توسعه متوازن و رفع موانع سیاسی و امنیتی تکاب تدبیری خاص اندیشیده شده وبا انتخاب خدمت‌گزارانی صادق و سخت کوش وحقیقتاٌ اصلاح طلب و اعتدال گرا که همسو با خواست و اراده مردم باشند، این موانع یک بار برای همیشه برچیده شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = دو