نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

عده ای به دنبال سیاسی جلوه دادن فراکسیون ترک زبانان هستند

عده ای به دنبال سیاسی جلوه دادن فراکسیون ترک زبانان هستند

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: می خواهند تشکیل فراکسیون ترک زبانان را مسئله ای سیاسی جلوه دهند.
روح الله حضرت پور با اشاره به اینکه فراکسیون ترک زبانان نیز مانند سایر فراکسیون ها با هدف حل مشکلات تشکیل شده است گفت: عده ای سعی در سیاسی جلوه دادن این موضوع دارند.
وی ادامه داد: تشکیل این فراکسیون حق مردم ما است و هدف از آن اجماع نمایندگان و بررسی مشکلات مردم است.
وی با بیان اینکه با همه مسئولان برای حل مشکلات مردم تلاش می کنیم و این مسئله در همه دولت ها خواهد بود گفت: منافع مردم در اولویت اصلی برای ما قرار دارد و هر کسی که تلاش برای از بین بردن حقوق مردم داشته باشد پیگیر آن بوده و برخورد خواهیم کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همواره پیگیر استیضاح وزیر راه و احقاق حقوق مردم در حادثه قطار هستیم اما از منبع موثق اطلاع داریم که کارشکنی هایی برای ایجاد مانع در این امر صورت می گیرد.
*جلوگیری از انحرافات مالی با افشای دریافتی_ها در سامانه ثبت حقوق مقامات
عضو هیئت رییسه مجلس، دیگر نماینده آذربایجان غربی با بیان اینکه افشای دریافتی ها در سامانه ثبت حقوق مقامات از انحرافات مالی جلوگیری می کند،گفت:حقوق مقامات و مدیران باید به اسم و حقوق کارمندان دولت براساس سِمت شغلی در سامانه ثبت شود.
محمدقسیم عثمانی ،با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات،رؤسا،مدیران و کارکنان تمامی دستگاه_های اجرایی گفت:یکی از موضوعاتی که می تواند جلوی انحرافات را در موضوعات مالی بگیرد، شفافیت است و در حسابداری اصلی به نام افشاء وجود دارد که این اصل تاکید می کند، تمام رویدادهای مهم و با اهمیت باید در گزارشات مالی شرکت ها افشاء شود که ضرورت این افشاء برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.
‎نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه در پرداخت حقوق و دستمزد اصل افشا می تواند منجر به شفافیت شود،افزود:سامانه ثبت حقوق و مزایا می تواند منجر به شفافیت شده و اگر انحرافی درخصوص حقوق و دستمزد بالا و پایین وجود داشته باشد؛خود را نشان می دهد و سبب نزدیک شدن حداقل ها و حداکثرها شده و در نهایت فاصله حقوق ها کمتر شود.
*دولت باید با شفافیت برای فعالیت های خارق العاده مدیران خود حقوق های متناسبی تعیین کند
‎عثمانی ادامه داد:مدیرانی که بااستفاده ازظرفیت ها و توانمندی های خود اقدامات خارق العاده ای انجام می دهد،بایدحقوق و مزایای خود را دریافت کرده و به صورت شفاف اعلام کنند.وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای فعالیت های خارق العاده مدیران خود حقوق های متناسبی تعیین کند، یادآور شد:زمانیکه یک شرکت سال ها زیان ده بوده و یک مدیر با ابتکار خود این شرکت را سودده می کند،باید متناسب با فعالیت خود و بر اساس اصل عدالت حقوق متناسب دریافت کند.
*حقوق کارمندان دولت به جای اسم گذاری کدگزاری شود
عثمانی با بیان اینکه حقوق مقامات و مدیران باید به اسم در سامانه ثبت شود،افزود:حقوق کارمندان دولت باید براساس سمت شغلی مشخص شود و ارائه اسامی آنها ضرورتی ندارد و به جای ثبت با اسم باید کدگزاری شود.
عضوهیئت رییسه مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه سامانه ثبت حقوق مقامات به امنیت روانی جامعه کمک می کند و در زیرمجموعه وزارت اقتصاد قرار می گیرد،تصریح کرد:نهادهای نظارتی باید بر حقوق و مزایای تک تک افراد امکان دسترسی داشته باشند و مجلس نظارت خود را از طریق دیوان محاسبات اعمال می کند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


9 × هشت =