استاندار آذربايجان غربي:

جاده‌های آذربایجان غربی جاده‌های مرگ هستند

جاده‌های آذربایجان غربی جاده‌های مرگ هستند

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از وضعیت جاده‌های استان گفت: جاده‌های استان تبدیل به جاده‌های مرگ شده‌اند.
به گزارش آرازآذربایجان قربانعلی سعادت در جلسه کارگروه گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه استان دارای جاذبه‌های گردشگری اعم از میراث طبیعی و طبیعی بسیاری است، بر لزوم تعریف صحیح از این جاذبه‌ها تاکید و اظهار کرد: یکی از راهکارهای موثر در این راستا راه اندازی سایت گردشگری مجازی در استان است که باید در دستور کار تمامی مسئولان استان جهت شناسایی بهتر ظرفیت‌های گردشگری استان قرار گیرد.
وی با انتقاد از عدم وجود خدمات بین راهی مناسب در جاده‌های استان افزود: با توجه به نقش مهم خدمات بین راهی در جذب گردشگران به استان، باید خدمات بین راهی مناسبی در جاده‌های استان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه پشت میز نشستن به خیال کار کردن هرگز به صلاح استان نیست، ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه خدمات هستند و اگر خدمات را به درستی ارائه نکنند، ادارات به چه دردی خواهند خورد؟
سعادت با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدید استان ، ایجاد امکانات رفاهی و زیربنایی در استان است، گفت: جاده‌ها یکی از خدمات زیربنایی مهم در توسعه گردشگری استان است که متأسفانه بعد از فصل گرما و زمستان جاده‌های استان مملوء از چاله شده‌اند.استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: جاده‌های استان به دلیل ناهمواری‌های بسیار تبدیل به جاده‌های مرگ شده است و عدم توجه به این امر و عدم رسیدگی به آن، خنده آور و بازی کردن با جان مردم است.
وی در ادامه سخنان خود بر لزوم تشکیل کارگروهی جهت بررسی مشکلات جاده‌ها امکانات رفاهی استان تاکید کرد.
وی با اعلام اینکه در زمینه گردشگری نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم، گفت: جذب سرمایه گذار علاوه بر رونق بخش گردشگری موجبات اشتغال بیشتر را در جامه ایجاد می‌کند.سعادت در خاتمه سخنان خود بیان کرد: استان دارای پتانسیل های بسیاری است اما هرگز در جهت استفاده بهینه آن قدم برداشته نشده است.لزوم ایجاد کمیسیون بازنگری در ۵۸منطقه ویژه گردشگری استان تقی کهوریان سرپرست برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه باید بازنگری اساسی در راستای منطقه ویژه گردشگری استان صورت گیرد، افزود: باید در توسعه استان مسئله محور عمل شود تا مشکلات شناسایی و در جهت رفع آن تلاش شود. وی با اعلام اینکه استان دارای تجربه مهمی در بین استان‌های کشور در ایجاد نمایه‌های توانمندی‌های استان دارد، بیان داشت: نمایه توانمندی‌های آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف تجربه‌ای بود که برای اولین بار در کشور ایجاد و سایر استان‌های کشور از آن استفاده کردند بر این اساس باید از اجرای چنین برنامه‌هایی در صنعت گردشگری استان دریغ نکرد.
تاکنون میهمان نوازی خوبی از میهمانان به استان نداشتیم
مظفر عباس زاده مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم به روز رسانی طرح جامع گردشگری و تغییر سیاست‌های گردشگری در استان بیان داشت: باید طرح جامع استان تفسیر و منجر به ایجاد نقشه جامع گردشگری شود.
وی ادامه داد: اهداف کلی از این طرح مدیریت واحد برای جاذبه‌های گردشگری استان است.
وی با انتقاد از نوع مدیریت میهمان نوازی در استان برای مسافران به استان گفت: متأسفانه تاکنون میهمان نوازی خوبی از گردشگران به استان وجود نداشته و این امر در اغلب موارد موجبات نارضایتی را فراهم کرده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


4 × چهار =