موردی از لامبدا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

موردی از لامبدا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی ودرمانی آذربایجان‌غربی گفت: هیچ موردی مشکوک به ویروس جهش یافته کرونا (لامبدا) در استان مشاهده نشده است.
به گزارش آراز آذربایجان،جواد آقازاده افزود: ویروس جهش یافته لامبدا در ترکیه وجود داشته و مسئولین بهداشت ودرمان کشور نگرانی زیادی مبنی بر سرایت این ویروس به استان دارند اما تاکنون موردی مشکوک به این ویروس جهش یافته کرونا در استان دیده نشده است.وی با بیان اینکه استان فعلا در پیک کرونا بوده و خود مراقبتی از عوامل اساسی کنترل این ویروس است گفت: پارکینسون، اختلالات رفتاری و بیماری_های غیر واگیر همچون دیابت از عوامل عوارض این بیماری است و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا به آن مبتلا نشویم.
آقازاده بابیان اینکه هیچ پشتوانه علمی درمورد ادعای برخی افراد مبنی براینکه تزریق واکسن باعث بیماری می شود وجود ندارد، گفت: مردم درصورت امکان باید اقدام به واکسیناسیون بکنند و تاکنون هیچ موردی در استان مبنی بر فوت افراد واکسن زده مشاهده نشده است.
وی اضافه کرد: طی سه روز اخیر، سه بار شاهد شکسته شدن رکورد واکسیناسیون در آذربایجان غربی بودیم و در این ۷۲ ساعت بیش از ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۲۷ سال در استان و برخی اقشار نظیر خبرنگاران، معلمان و فرهنگیان و رانندگان تاکسی، کارگران و دانشجویان برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


پنج × 7 =