استاندار آذربايجان غربي تاكيد كرد

تلاش برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه شهرها در آذربایجان غربی

تلاش برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه شهرها در آذربایجان غربی

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: باید ایمن‌سازی مدارس حاشیه شهرها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان قربانعلی سعادت در جلسه مشترک کمیسیون کاهش تصادفات رانندگی و ستاد اجرایی تسهیلات خدمات سفر که در سالن جلسات استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: ایمن‌سازی مدارس حاشیه شهر مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان برای کاهش میزان تلفات ناشی از تصادفات، ایمن‌سازی مدارس حاشیه شهر را در برنامه سه ساله اجرا اقدام می‌کند، ادامه داد: در یک برنامه ضربتی و یک ساله این امور انجام گیرد.سعادت با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی جمعیت، تاکید کرد: ضمن تلاش برای تحقق این سیاست باید برای حفظ سلامت نسل فعلی کوشید تا بر اثر بروز سوانح و تصادفات دچار نقص عضو نشوند.مقام عالی استان وجود صنایع آلاینده در شهر را نگران ‌کننده دانست و گفت: با مشارکت شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید برای انتقال صنایع آلاینده به حاشیه شهر اهتمام کرد.
وی بر ضرورت ایجاد شهرک مسکونی برای فعالان صنعتی در مناطق حاشیه‌ای تاکید کرد و افزود: نباید فعالان عرصه صنعت و اقتصاد از نظر معیشتی و دسترسی به خدمات مختلف، به دلیل نوع شغل دچار محدودیت شوند.سعادت با اشاره به مشکلات گریبانگیر شهرک گلمان ارومیه، گفت: این محدوده در ابتدای امر به عنوان یک ظرفیت گردشگری ایجاد شده بود، ولی در نهایت چهره مسکونی به آن دادند، که اکنون مشکلات زیادی گریبانگیر مسئولان شده است.وی احیای دریاچه ارومیه را در سایه همت ملی امکان‌پذیر دانست و گفت: چنانچه عملیات و امور مصوب برای احیای دریاچه به نتیجه مورد انتظار دست یابد، از این منطقه به عنوان یک ظرفیت گردشگری بکر یاد می‌شود.استاندار آذربایجان غربی با اظهار به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان با موجی از حضور گردشگران در مناطق مختلف استان روبه‌رو می‌شویم، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی مطلوب با یکدیگر هماهنگ شوند.
*دستگاه‌های اجرایی برای توسعه گردشگری همت کنند
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای توسعه صنعت گردشگری بیش از پیش همت کنند.هادی بهادری اظهار داشت: مسئولان نهادهای مختلف وعوامل زیرمجموعه آنها برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه یک مرداد ماه جلسه ستاد تسهیلات اجرایی خدمات سفر برپا می‌شود، افزود: اداره‌های فعال در این زمینه، باد برنامه‌های پیشنهادی ومصوب خود را دراین جلسه ارائه دهند.
بهادری با اشاره به وجود قابلیت‌های گردشگری مختلف دراستان اعم از بناهای تاریخی، گردشگا‌های طبیعی، افزود: رسانه‌های جمعی باید درراستای رونق یافتن این صنعت گام بردارند.معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال فصل سفر با ماه مبارک رمضان تقارن یافته است، اضافه کرد: باید از دو ماه باقی‌مانده درراستای جذب مسافران داخلی و خارجی حداکثراستفاده را کرد.
*افزایش میزان وقوع تصادفات در سال ۹۳
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی هم در ادامه گفت: میزان وقوع تصادفات آذربایجان غربی امسال افزایش یافته است.یحیی شرفیاظهار داشت: همه نهادها باید برای کاهش وقوع سوانح خودرویی کمر همت ببندند، زیرا در سه ماهه نخست سال با افزایش سوانح روبه‌روشده‌ایم.
وی با اشاره اینکه مبحثی نظیر گسترش صنعت ریل، حمل ونقل بار و مسافر باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد:همه نهادها باید برای کاهش وقوع تصادفات مختلف اعم از فوتی، جرحی وخسارتی همت کنند
شرفی به انجام ساخت‌وسازهای مختلف در منطقه جانوسلو و بروز ترافیک در این خطه اشاره کرد وگفت: آینده این منطقه به معنای واقعی نگران‌کننده است، به ویژه اینکه در صورت بهره‌برداری ازتله‌‌کابین ارومیه، حجم رفت آمدها و ترافیک بیشتر می‌شود.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت انجام گرفتن مطالعات علمی و دقیق در ارتباط با آمایش شهری و توزیع فعالیت‌ها، افزود: برای جلوگیری از تراکم جمعیت و بروز ترافیک کاهش تصادفات باید بررسی‌های دقیق صورت گیرد.
وی با اشاره به بروز معضل ترافیک در خیابان حسنی ارومیه، بیان داشت: ساخت و سازهای بی‌رویه واحداث آپارتمان‌ها بدون در نظر گرفتن پارکینک، مشکلات مختلف رابه وجود می‌آورد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = هجده