مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان

امسال ۴۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی احداث می شود

امسال ۴۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی احداث می شود

آرازآذربایجان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۵ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس در استان احداث و تحویل دستگاه بهره بردار شود.
قهرمان رحمانی افزود: سال گذشته ۷۶ مدرسه با ۴۵۵ کلاس درس به متراژ۶۷ هزار متر مربع احداث شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با پیشرفت ۱۰۷ درصدی همراه بوده است.
وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۴ هزار کلاس درس در استان نیازمند تخریب و مقاوم سازی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه استانداردسازی وسایل گرمایشی و نصب ایمن آن در مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: طی سال گذشته کلیه مدارسی که گاز رسانی شده بود به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شد با این حال مدارسی که نیرو رسانی صورت نگرفته بود از بخاری های نفتی استاندارد بهره مند هستند.
وی با اشاره به نقش تاثیر گذار خیرین در توسعه فضاهای آموزشی افزود: خیرین مدرسه ساز به کمک خیریه‌ها، نقش بسیار مهمی در رفع مشکل فضای آموزشی در کشور داشته‌اند و بی‌شک اگر کمک‌های بدون چشم‌داشت آنها نبود چه بسا همچنان بسیاری از مدارس کشور هنوز هم چند نوبته بود و شاید هم در بعضی مناطق از کشور هیچ مدرسه‌ای ساخته نمی‌شد.
رحمانی در خصوص سهم خیرین در مدرسه سازی طی سال گذشته در استان ادامه داد: طی سال گذشته خیرین نیک اندیش مدرسه ساز ۴۸۰ میلیارد تومان تعهد کردند که در مقایسه با سال قبل پیشرفت چشم گیری بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 6