آراز آذربايجان گزارش مي دهد

الگو سازی های بی حجابی با دوره اصلاحات ازسینما پا به جامعه گذاشت

الگو سازی های بی حجابی با دوره اصلاحات ازسینما پا به جامعه گذاشت

گروه اجتماعی: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی کشور گفت: با شروع دوره اصلاحات از سال ۷۶ و با پرده دری هنر پیشه های سینما الگو سازی های بی حجابی در کشور صورت پذیرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی کشور گفت: با شروع دوره اصلاحات از سال ۷۶ و با پرده دری هنر پیشه های سینما الگو سازی های بی حجابی در کشور صورت پذیرفت.
به گزارش آرازآذربایجان ، عزت الله ضرغامی در همایش چادرهای آسمانی که در محل سالن فرهنگی امام علی (ع) توسط نیروی انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع اهمیت حجاب می توان اینگونه بیان کرد که از مهمترین دلایل انقلاب مردم بوده است.
وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر دچار بد پوششی و بدحجابی است، عنوان کرد: هم اینک پوشش بانوان در کشور به خصوص قشر کم سن و سال از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و دلیل آن حضور دشمنان اسلام در جایی است که به دلیل عدم تفکر صحیح نسبت به حجاب، روز به روز عدم حجاب و عفاف در حال ترویج است.
این مسئول کشف حجاب های اتفاق افتاده اخیر تهران را با عنوان هشتک دختران انقلاب را توطئه ای از سوی دشمنان خوانده و بیان کرد: دشمنان اسلام سعی دارند با انتشار فیلم هایی از کشف حجاب زنان گماشته خود سبب ترویج بی حجابی در فضای مجازی و سوق بانوان ایرانی به بد حجابی شوند.
وی با طرح سوالی با این مضمون که چرا در جامعه بد حجابی شدت گرفته است، خواهان به چالش کشیدن اذهان حضار و یافتن دلیل منطقی برای آن شده تا از شدت گرفتن هرچه سریعتر این مساله جلوگیری شود، گفت: مسئولان کشوری و استانی نتوانستند به لحاظ اعتقادی و فکری ارزش حجاب را در جامعه تبیین کنند.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: متاسفانه حجاب نتوانسته است به صورت زبان امروزی از زبان و کلام مبلغان دینی، روحانیون و اساتید حوزوی و دانشگاه ها معنا شود.
ضرغامی، با ذکر چند مورد از دلایل گرایش افراد جامعه به بدحجابی را نام برده و افزود: تصاحب رفتاری، همسریابی، جو زندگی، روشن فکر نمایی، خود نمایی و تبرج، تقلید کورکورانه، نگاه سیاسی به حاکمیت، رفتار سودا گرانه، سست شدن نهاد خانواده، ترویج بی حجابی از طریق رسانه های دشمن و ماهواره، فقدان پوشش های صحیح و مناسب در بازارهای کشور، از دلایل گرایش به بد حجابی هستند.
وی با اشاره به اینکه با شروع دوره اصلاحات از سال ۷۶ و با پرده دری هنر پیشه های سینما الگو سازی های بی حجابی از چندین سال گذشته از سینما پا به جامعه امروز گذاشت، تصریح کرد: در حالی این فیلم ها در سینماهای کشور با مجوز رسمی از سوی وزارت ارشاد در مرحله اکران بودند که وضعیت حجاب در آن نامناسب بوده و کمتر بانویی در سطح شهر با این وضعیت دیده می شد.
این مسئول یکی از مشکلات عرصه حجاب را نبود چادر و یا روپوش با کیفیت و ارزان به سبک اسلامی خوانده و بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی نتیجه نهایی جلسه برای احداث ۴ کارخانه تولید چادر بود ولی در موعدی که این کارخانه ها خواستند پا بگیرند زمین خوردند.
وی در ادامه افزود: برخی وارد کنندگان مومن نمای چادر، در حالی که زکات مالشان را جای دیگر پرداخت می کنند حاضر به ایجاد و پا گرفتن این کارخانه های چادر در راستای پایین آمدن قیمت آن در داخل کشور نبودند.
وی با توجه به اینکه وجود مافیای عرصه حجاب در کشور غوغا می کند، بیان کرد: یک عده باید عمامه بر زمین بزنند زیرا نتوانستند سبب تولید چادر که یکی از کاملترین پوشش بانوان مسلمان ایرانی است را در داخل کشور شوند.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی کشور گفت: ارزان بودن قیمت اجناس بد حجاب از دلایل سوق افراد بی بضاعت به اینگونه پوشش ها بوده است و این در حالی است که قیمت کالاهایی همچون چادر بسیار بالا می باشد.
این مسئول تاکید کرد: در برخورد با افراد بی حجاب بهتر است قبل از هرگونه نظر و اقدامی دلیل اینگونه پوشش در آن فرد ریشه یابی شود.
ابلاغیه ۳۰۰ مصوبه در حوزه عفاف و حجاب به ۲۶ دستگاه مسئول کشور
فرمانده کل نیروی انتظامی آذربایجان غربی در اولین جشنواره چادرهای آسمانی استان گفت: جایگاه و اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا به حدی است که خداوند تبارک و تعالی در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را عامل مصون ماندن انسان از بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی یاد می_کند.
ناصر اصلانی با اشاره به اینکه در دین اسلام حجاب فقط مختص زنان نبوده بلکه به عنوان پرده ای میان روابط زن و مرد است، بیان کرد: حجاب مانع گمراهی و خودنمایی و نیز سبب حرمت و آداب عفت، حیا و پاکدامنی است.
سردار اصلانی با تاکید بر اینکه هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان بتواند با آسایش و آرامش کامل بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد، تصریح کرد: حضرت یوسف (ع) و حضرت مریم(س) به عنوان اسوه های پاکدامنی و عفت از زن و مرد در قرآن یاد شده ند و دین مبین اسلام نیز پوشش و حجاب را به ‌عنوان عامل مهم حفظ و رشد شخصیت فردی و تحکیم بنیان خانوادگی، عفت و اخلاق اجتماعی بر زن واجب کرده است .
اصلانی با اشاره به علت نامگذاری روز ۲۱ تیر به عنوان روز عفاف و حجاب بیان کرد: ازدلایل نام‌گذاری این روز را می‌توان به سال های اختناق کشف حجاب رضاخانی دانست ، در عصر حاضر نیز با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام، حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای به اجرا درآوردن نقشه های خود برای تضعیف ساختن دین اسلام دانسته‌اند بنابراین از طریق کمرنگ ساختن حجاب خواستار عملی ساختن توطئه های خود هستند.
اصلانی افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب ۳۰۰ مصوبه به ۲۶ دستگاه اجرایی مسئول ابلاغ شده است که از این تعداد فقط ۲۰ مصوبه مربوط به نیروی انتظامی است،
وی در خصوص لازمه برگزاری جشنواره همایش های چادرهای آسمانی تصریح کرد: در جهت اجرایی کردن این مصوبات و نیز تحقق منویات رهبری در حوزه حجاب این ارزش و هنجار دینی، برگزاری این جشنواره در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار گرفته است.
این مسئول با اشاره به اینکه اقدامات نیروی انتظامی به زمان یا مکان خاصی محدود نمی شود بیان کرد: فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان غربی در طول سال در مراکز مختلف سراسر استان به ویژه مدارس، دانشگاه ها، مساجد، فرهنگ سراها، مراکز مشاوره، دستگاه های دولتی و غیر دولتی، سازمان های مردم نهاد و مکان های عمومی اقدامات فرهنگی و اجتماعی، خود را در حوزه ترویج فرهنگ عفاف با جدیت و به صورت مستمر در راستای تحقق اهداف معنوی رهبری ادامه می دهد.
در پایان مراسم از برترین های عرصه عفاف و حجاب تجلیل شد و همچنین از تمبر اولین جشنواره چادرهای آسمانی و کتاب مجموعه مقالات حجاب رونمایی گردید.
Arazazarbaijan.ejtemai@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


− سه = 2