آموزه‌های دینی مسیر تعالی بانوان را هموارتر می‌کند

آموزه‌های دینی مسیر تعالی بانوان را هموارتر می‌کند

آراز آذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: توجه به آموزه های دینی مسیر تعالی بانوان را هموارتر و به آنان در انجام وظایف اجتماعی و خانوادگی کمک شایانی می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در نشست الگوی سوم زن و تبیین ولایت اجتماعی زن در الگوی فاطمی با تبریک ایام دهه مبارک فجر و روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: نام نهادن این روز به نام بانوان ارزش و جایگاه زنان را در تفکر اسلامی و جامعه اسلامی نشان می دهد.
وی بیان کرد: در آیات قرآن به این مساله تصریح شده است که عرب جاهلی برای فرزندان دختر ارزشی قایل نبودند و پیامبر اکرم(ص) این رسم باطل را از جامعه عرب از بین برده و نشان دادند که زن و مرد هیچ فرقی با یکدیگر نداشته و تقوا تنها عامل برتری است.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) انسانی منحصر به‌فرد بود اضافه کرد: اسلام به زن جایگاه ویژه ای بخشیده و نشان داده است که زن می تواند به جایی برسد که افتخارش عالم‌گیر شود.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه رافت، توجه و لطف خدای تبارک و تعالی به بانوان بیشتر از مردان است گفت: اسلام بر تفکر باطل خط بطلان کشید و نشان داد که زن می‌تواند به جایی برسد که اوتاد ما افتخارشان همنشینی در جوار ضریح حضرت فاطمه معصومه (س) باشد.
امام جمعه ارومیه، مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) را غیرقابل توصیف دانست و افزود: اسلام به خاطر جایگاه والایی که پیامبر (ص) برای دخترشان قایل بودند زن را محور قرار داده است .
وی اضافه کرد: اشرف مخلوقات انسان بوده و همه جهان به خاطر وی خلق شده است از اینرو از مقام بالایی برخوردار است و خداوند نسل آوری و تربیت انسان را برعهده مادر گذاشته است.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه هیچ مقامی بالاتر از مقام زنان نیست، افزود: بزرگترین مسوولیت بانوان، تربیت بشر و فرزندان است و مسوولیتی والا بعد از مسوولیت انبیاست.
حجت الاسلام قریشی افزود: نصف دین مرد را زن کامل می کند و بعد از تولد فرزندان بهشت زیر پای مادران است و مادر از ابتدا تا انتها رحمت و برکت و محور جامعه اسلامی است .
وی با بیان اینکه اسلام به زنان جایگاه خاصی بخشید ادامه داد: هیچ ایدئولوژی در جهان نیست که برای زنان این چنین ارزشی قایل باشد بنابرانی لازم است که زن اسلامی الگویی برای شرق و غرب باشد.
امام جمعه ارومیه افزود: سخن حضرت پیامبر(ص) و فعل ایشان همان گونه که برای ما حجت است فعل و سخن حضرت فاطمه (س) هم برای ما حجت است زیرا اسلام مقام فوق العاده ای برای این بزرگوار تعریف کرده است.
این نشست با حضور ۷۰ نفر از زنان نخبه و فعال اجتماعی و سیاسی استان در سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


3 + = شش