افتتاح بیش از ۸۰۰ طرح؛ همه آذربایجان‌غربی زیرپوشش طرح‌های دهه فجر

افتتاح بیش از ۸۰۰ طرح؛ همه آذربایجان‌غربی زیرپوشش طرح‌های دهه فجر

آراز آذربایجان، همزمان با دهه فجر امسال، ۸۴۹ طرح در حوزه های عمرانی، خدماتی و اقتصادی مورد بهره برداری قرار گرفت و طی این دهه، همه ۱۷ شهرستان استان، بخش های مختلف و حتی بسیاری از روستاها زیرپوشش افتتاحیه ها قرار گرفتند.
دهه مبارک فجر یکی از مهمترین دوره های زمانی برای افتتاح طرح های مختلف و آغاز عملیات اجرایی طرح های مختلف در سراسر کشور به شمار می رود که در این مدت ۱۰ روزه، هزاران پروژه در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد و عمده آنها نیز در حوزه محرومیت زدایی است.
در آذربایجان غربی نیز علاوه بر هفته دولت، در دهه فجر نیز به مناسبت گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی، طرح های مختلفی طی سال های گذشته بهره برداری شده و میلیون ها نفر از عواید آن برخوردار شده اند.
دهه فجر امسال نیز که چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بوده، طرح ریزی بسیار خوبی برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی، خدماتی، تولیدی و اقتصادی انجام شد تا در کنار جشن های پیروزی انقلاب، به میمنت این روزها بخشی از محرومیت از چهره شهرها و روستاها زدوده شود.
۳۷۰ طرح اقتصادی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌غربی افتتاح شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در این باره، با اشاره به اینکه در کنار طرح های عمرانی، طرح های مهم اقتصادی هم مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: ۳۷۰ طرح اقتصادی همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر در این استان افتتاح شده که نشان دهنده توجه به توسعه مناطق در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
نادر صادقی افزود: میزان اشتغال‌زایی طرح‌های اقتصادی افتتاحی طی دهه فجر امسال در آذربایجان‌غربی، بیش از ۲ هزار و ۷۲۸ نفر برآورد شده است.
وی ادامه داد: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرای طرح های اقتصادی در آذربایجان غربی، در مجموع بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال بود که رقم بسیار قابل توجهی به شمار می رو.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی در خصوص سرمایه گذاری افراد در بخش خصوصی افزود: برای توسعه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی باید زیر ساخت های از جمله راه، شبکه های ارتباطی و دسترسی به اینترنت و فضای مجازی فراهم باشد تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری ترغیب شود.
صادقی ادامه داد: در بخش اقتصادی و برای سال آینده از طرف دولت جایگاه خاص، ویژه و اختصاصی در نظر گرفته است و برای رسیدن به رشد هشت درصدی بخش اقتصادی تلاش می کند.
ضریب برخورداری از گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی به ۷۶ درصد رسید
استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این خصوص با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف توسعه اقتصادی، محرومیت زدایی و ارائه خدمات زیرساختی است، گفت: در این راستا، طی دهه فجر امسال طرح های بسیار مهمی در حوزه های خدمت رسانی شامل آب، برق و گازرسانی افتتاح شد و در بخش مهم گازرسانی، ضریب برخورداری از گاز طبیعی در استان به ۷۶ درصد رسید.
محمدصادق معتمدیان افزود: گازرسانی در سال های اخیر با سرعت و امروز بیشتری انجام گرفته که این روند با توجه ویژه دولت سیزدهم تداوم خواهد یافت.
وی اضافه کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به خدمت رسانی برای توسعه مناطق محروم دارد که با توجه به این امر، در آینده گام های بلندی برای خدمت رسانی گسترده در استان خواهیم برداشت.
وی با اشاره به اینکه در کنار توجه به توسعه عمرانی، بهبود شاخص های اقتصادی نیز در دستور کار جدی دولت و مدیریت استان است، بیان کرد: از بین بردن شکاف اقتصادی از اولویت های دولت است که البته برای رسیدن به این هدف، نیازمند تعامل و همکاری حداکثری هستیم.
۴۵۰۰ میلیارد ریال طرح برق رسانی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
استاندار آذربایجان غربی همچنین در خصوص توسعه برق رسانی در استان گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح برق رسانی در این استان به بهره‌برداری رسید که این میزان اعتبار برای ۱۵٠ پروژه برق رسانی در استان در بخش توزیع هزینه شده است.
معتمدیان ادامه داد: بهره برداری از ۲ طرح در بخش انتقال برق استان با یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده از جمله طرح‌های افتتاحی بود.
وی گفت: همچنین طرح تبدیل ۶۵٠ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده در دهه فجر امسال کلنگ زنی شد که خود، نوید بهبود کیفی برق رسانی به استان به ویژه در مناطق محروم را می دهد.
بهره مندی ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از کلاس های درس جدید
سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۶۸ کلاس درس مورد بهره برداری قرار گرفت که با احتساب آنها، کل کلاس های بهره برداری شده در سال جاری به ۳۰۳ کلاس و بهره برداران از آنها به بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافت.
یاسر رهبردین افزود: همچنین ۵۱۱ کلاس درس نیز در مراحل پایانی ساخت است که امید می‌رود تا آغاز سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارها و مشارکت دادن خیران بکار خواهیم بست تا مدرسه‌های جدیدی جایگزین ۳۹۹ مدرسه کانکسی در استان شود.
وی گفت: در همین راستا جمع آوری ۱۲۰ مدرسه کانکسی دارای بیش از ۲۰ دانش آموز در اولویت است که با تامین اعتبارات لازم و همکاری خیران و اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان در کمترین زمان ممکن محقق خواهد شد.
سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ متربع به ازای هر دانش‌آموز است که در استان، این شاخص پایین تر از این میزان برآورد می شود.
وی با بیان اینکه دولت تلاش و عزم راسخی برای تقویت نهضت مدرسه سازی دارد، افزود: همچنین مقام عالی استان‌ نیز بر نوسازی مدارس و جمع آوری مدارس کانکسی در استان تاکید زیادی دارد.
علاوه بر این طرح ها، صدها طرح دیگر در نقاط مختلف آذربایجان غربی بهره برداری شد و در طول این دهه، همه ۱۷ شهرستان استان شامل ارومیه به همراه خوی، سلماس، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره و چالدران در شمال و میاندوآب، مهاباد، نقده، اشنویه، سردشت، پیرانشهر، بوکان، تکاب و شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی از عواید طرح های افتتاحی برخورد ار شدند.
امید می رود با تداوم کار و فعالیت در دولت سیزدهم و توجه به محرومیت زدایی و جبران عقب افتادگی ها در این دولت، شاهد برگزاری آیین های افتتاح در دوره های مختلف نظیر هفته دولت و دهه فجر سال های آتی باشیم و همه مردم از عواید آن برخوردار شوند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 2