معاون برنامه ريزي و نظارت بنياد ملي نخبگان در اروميه:

نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی دو رقمی شد

نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی دو رقمی شد

گروه خبر: معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در این استان بیش از ۱۰ درصد است.
غلامعلی منتظر در بیست و چهارمین نشست رئیسان بنیادهای نخبگان استانی با اشاره به نرخ دو رقمی بیکاری در استان گفت: این امر نسبت به برخی استان ها مطلوب محسوب می شود ولی به جهت دو رقمی بودن باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: آذربایجان غربی پتانسیل های فراوانی در زمینه های کشاورزی، صنایع و معادن و گردشگری دارد که در این راستا بنیاد ملی نخبگان می تواند با حمایت از ظرفیت نیروهای جوان و تحصیلکرده گام مهمی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار بردارد.
منتظر ادامه داد: وجود ۲۶ دانشگاه دولتی و غیردولتی و ۱۹ شهرک صنعتی در استان آذربایجان غربی بخشی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این منطقه است ضمن این که این استان در زمینه آموزش علم پزشکی نیز سابقه دیرینه ای در سطح کشور دارد.
معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت:یکی از اهداف برگزاری نشست‌ها در خارج از شهر تهران، آشنایی بیش از پیش با جای جای ایران بوده و استان آذربایجان‌غربی وسعتی بیش از ۳۷ هزار کیلومتر دارد که با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان هم مرز است و این یکی از ویژگی‌های مهم این استان به شمار می‌رود که می تواند از نظر تجاری بسیار مهم باشد.
وی خاطر نشان کرد: از مهمترین شهرهای استان آذربایجان‌غربی می‌توان به شهرهای خوی، مهاباد، اشنویه، شوط و چند شهر دیگر اشاره کرد و علاوه بر آن، استان آذربایجان‌غربی بیش از ۱۳۲ هزار دانشجو و ۶۰۰ هزار دانش آموز و جمعیتی بالغ بر دو میلیون ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان افزود: هم اکنون ۱۹ شهرک صنعتی در استان آذربایجان غربی وجود دارد و سهم تولید ناخالص ملی این استان ۵۰ هزار میلیارد ریال است اما در این میان درصد بیکاری در این استان بیش از ۱۰ درصد بوده و دو رقمی بودن این درصد تامل برانگیز است.
منتظر با اشاره به اینکه رسالت اصلی این بنیاد اتصال اندیشه و عمل در جهت پیشبرد اهداف کشور است عنوان کرد: بهره مندی از ایده ها و خلاقیت های نخبگان و صاحبان اندیشه در حوزه های اجرایی و عملیاتی گام بلندی برای رسیدن به آرمانها و اهداف متعالی است.وی بیان کرد: اجرایی کردن مقررات، برگزاری دوره های آموزشی، پیگیری امور مربوط به نخبگان در دستگاههای اجرایی، راهنمایی نخبگان برای کسب موفقیت های بیشتر و بالا بردن توانمندی های پرسنل بخشی از وظایف بنیاد به شمار می رود.
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی نیز در این سمینار افزود: میزبانی سمینار روسای استانی بنیاد نخبگان سراسر کشور فرصتی است تا بتوانیم جایگاه و پتانسیل بنیاد نخبگان استان را در سطح کشور به نمایش بگذاریم و با جلب اعتماد ارگانها و سازمان های دولتی در ایجاد همکاری و تعامل فی ما بین تلاش کنیم.
مهدی چهل امیرانی عنوان کرد: اجرای طرح شهاب به عنوان طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در عرصه آموزش عمومی و مدارس در دستور کاری ما قرار دارد و سعی داریم با جدیت در سطح استان آذربایجان غربی اجرا کنیم.
این سمینار با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ تیر ماه جاری در مهمانسرای جهانگردی ارومیه برگزار می شود.
سمینار سراسری روسای استانی بنیاد نخبگان کشور در راستای اهداف دولت تدبیر و امید و در جهت تدوین برنامه های این بنیاد همسو با برنامه ششم توسعه برگزار می شود.
حاضران در این سمینار مباحثی در خصوص مسائل اداری و مالی، بودجه سال??، املاک و اموال بنیاد و مسائل رسانه ای را مورد بررسی قرار می دهند.
گزارش عملکرد بنیاد نخبگان استان، معرفی فن بازار و دارایی های فکری، بررسی عملکرد جشنواره های اختراعات رویش در سال ۹۴ برنامه های ستاد اجرایی سازی سند، معارفه مدیران جدید و بررسی مقررات شناسایی برگزیدگان هنری و ادبی از دیگر برنامه های مدون در این سمینار است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، مهدی چهل امیرانی به عنوان رئیس و نادر صفر زاده، هادی بهادری، محمد حضرت پور، رحیم حب نقی، عزیز جوانپور، علی محمد نیک بخت، خیرالله حدیدی و حسن حیدری اعضای بنیاد نخبگان استان آذربایجان غربی هستند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


3 + = یازده