نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي:

مجاهدت‌های حماسه دوم بهمن مردم ارومیه نباید فراموش شود

مجاهدت‌های حماسه دوم بهمن مردم ارومیه نباید فراموش شود

گروه خبر:نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دوم بهمن سال ۵۷ مسجد اعظم ارومیه به توپ بسته شد و تعداد قابل توجهی از مردم به شهادت رسیدند باید این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها را از یاد نبرد.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه دوم بهمن ماه زمانی است که در ایام انقلاب اسلامی ایران رژیم طاغوت به مردم و مسجد اعظم شهر ارومیه حمله کردند و مسجد را به توپ بستند افزود: در این روز افراد بسیاری به شهادت رسیدند که یادشان را گرامی می‌داریم و عده‌ای نیز هم اکنون در قید حیات هستند که از حضورشان بهره مند می‌شویم.
وی ادامه داد: حجت الاسلام غلامرضا حسنی یکی از مجاهدان در روز ۲۲ بهمن بود که با جان فشانی و فداکاری خود و با کمک تمامی آحاد مردم رژیم طاغوت را با شکست مواجه کردند که گنبد مسجد اعظم شهر ارومیه که مرکز توحید است را هدف قرار داده بودند و تمامی این اقدامات نشان از حمایت مردم از انقلاب، امام خمینی (ره) و رهبری است.
امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: ترامپ به عنوان چهل و پنجمین فرد ریاست جمهوری آمریکا را عهده‌دار شد، البته برای ما فرقی ندارد که رئیس جمهور آمریکا چه کسی باشد ولی عده‌ای بر این باورند که بر روی کار آمدن ترامپ می‌تواند رابطه دوستی بین ایران و این دولت برقرار کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: برخی از افراد امیدوارند که با آمریکا دست دوستی دهیم اما این مسئله خیالی خام است، چون اختلاف ما و آمریکا یک اختلاف جدی است، ملت ایران و آمریکا اختلاف ماهوی دارند و ما بر این تلاش هستیم که دستورات و آموزه‌های الهی را در زندگی خود جاری سازیم ولی آنان پیروان شیطان هستند.
حجت الاسلام قریشی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو نامزد انتخاباتی فسادهای اخلاقی یکدگیر را بازگو می‌کردند و در مقابل این سخنان از خود نرمیت نشان می‌دادند و از تمام اقدامات قبلی خود خجالت نمی‌کشند و بنابراین ما نمی‌توانیم با اینان ارتباط برقرار کنیم و ارتباط ما بر آنان می‌تواند ارتباط گرگ و میش باشد.
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه عنوان کرد۱۹ ژانویه روز جهانی ارتباط و برادری مسلمانان ترک زبان با یکدیگر است که ملت آذربایجان از دست افکار کمونیستی رهایی یافته بودند با شور و شوق فراوان به سوی مرزهای ایران شتافتند و نماز شکر را بجای آوردند.
وی افزود: چندین سال افکار کمونیستی نتوانست این مردم متعهد را تغییر دهد و این ایام یادآور حرکت مردم آذربایجان در سال ۱۹۹۰ است که اتحاد و اتفاق خود را به جهانیان نشان دادند و از دیگر نتایج این حرکت می‌توان به جدایی ناپذیر بودن مسلمانان آذری از همدیگر اشاره کرد.
امام جمعه ارومیه همچنین در بخشی از خطبه‌ها به اهمیت تربیت فرزندان اشاره و اضافه کرد: در قیامت از تربیت فرزندان می‌پرسند و ما والدین در این خصوص بازخواست می‌شویم، آموزشگاه‌هایی در سطح شهر است که دروس تربیتی ارائه کرده و زبان آموزش می‌دهند، در این میان پدر و مادر موظف به تحقیق هستند، طوری نشود که با بی‌توجهی ما تربیت فرزندان با مشکل مواجه شود.نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: باید حلال و حرام، محرم و نامحرم و اساتیدی که در این کلاس‌ها تدریس می‌کنند به وسیله والدین بررسی شود و مسؤولان مسؤول رسیدگی در خصوص این آموزشگاه‌ها هستند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، وی افزود: بزرگ هر خانواده از نظر شرعی باید به تربیت فرزندان توجه کند و در برخی موارد مسئولان باید رسیدگی کنند و در آخرت نیز در این مورد بازخواست می‌شویم و باید خود و خانواده خود را از آتش جهنم باز بداریم که آتش آن انسان‌ها و اعمال آن‌ها است و در مکان‌هایی که فرزندان رفت و آمد می‌کنند باید بزرگ خانواده در مورد آن مکان و افراد حاضر در آن تحقیق کنند تا مشکلات آتی شامل حال فرزندان ما نشود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = یک